شناسهٔ خبر: 26111010 - سرویس سیاسی
منبع: ایرنا | لینک خبر

بودجه کنترل مرزی اتحادیه اروپا 3 برابر می شود

تهران- ایرنا- کمیسیون اروپا قصد دارد به عنوان راه حلی برای مقابله با چالش بحران پناهجویان هزینه های مربوط به امور کنترل مرزهای کشورهای عضو را سه برابر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز پنجشنبه تارنمای روزنامه ایندیپندنت انگلیس، قرار است این افزایش هزینه ها در امور تقویت مرزهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و ایجاد نیروهای دائمی حفاظت از مرزها انجام شود.
این هزینه ها قرار است در بودجه سال های آتی به میزان سه برابر افزایش یابد.
در زمان حاضر مذاکرات فشرده ای بین کشورهای اتحادیه اروپا و موسسات مربوطه در این زمینه جریان دارد و گزارش شده که قرار است بودجه مرزی از 13 میلیارد به 34.9 میلیارد یورو افزایش یابد.
بخش اجرایی اتحادیه اروپا نیز اعلام کرده که این افزایش ایجاد یک یگان نظامی جدید 10 هزار نفری برای حفاظت از مرزهای اروپا، آژانس حفاظت ساحلی و همچنین تخصیص بودجه برای همگرایی و بهبود مدیریت مرزی را در بر می گیرد.
قرار است حدود 3.2 میلیارد یورو به عنوان بودجه ذخیره برای کمک به کشورهای عضو با هدف رسیدگی به حوادث غیرقابل پیش بینی در زمینه مواجهه با موج مهاجران و پناهجویان اختصاص یابد.
بودجه این بخش در حالی قرار است سه برابر شود که برخی کشورهای جنوب اروپا در خط مقدم بحران پناهجویان در این قاره قرار دارند.
به گزارش ایرنا، پیشتر آنگلا مرکل صدراعظم المان نسبت به اقدامات یکجانبه کشورهای اروپایی در مورد مهاجران هشدار داد و گفت که کشورهای اروپایی باید رویکرد واحد خود را حفظ کنند.
اروپام***9234**1516