شناسهٔ خبر: 26086405 - سرویس سیاسی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

ما که دیگر "جمشید بسم الله" نداریم، پس چرا وضعیت اقتصادی اسفبار است/ مردم می‌گویند شما در مجلس چه کار می‌کنید؟!

صاحب‌خبر -

نماینده مردم تهران گفت: اکنون که جمشید بسم الله‌ها نیستند، پس چرا وضعیت اقتصادی کشور تا این حد اسفبار است.

ما که دیگر به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 23 خرداد) و در جریان بررسی طرح اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، اظهار کرد: وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم اصلا مناسب نیست و شب می‌خوابیم و صبح بلند می‌شویم و می‌بینیم قیمت‌ها از این رو به آن رو شده است.

وی ادامه داد: در وضعیت فعلی به یک باره قیمت‌ها دگرگون می‌شود و تفاوت قیمت خودروها نسبت به یک ماه گذشته حدود 20 میلیون تومان تفاوت کرده است و مردم به ما می‌گویند شما در مجلس چه می‌کنید؟

کواکبیان تصریح کرد: ما با این لایحه‌ای که در مجلس آمده است، نمی‌توانیم وضعیت اقتصادی را سر و سامان دهیم و معتقدیم که اسکله‌های غیرقانونی در این لایحه دیده می‌شود.

نماینده مردم تهران بیان کرد: برخی به بنده گفتند که منظور از مخالفت با این لایحه در واقع سپاه و نیروهای نظامی است در حالی که باید بگویم این طور نیست چرا که سپاه کالا وارد نمی‌کند و تجارت نمی‌کند و اگر سپاه باشد، مسائل دفاعی خود را دنبال می‌کند.

وی گفت: عناصری در کشور هستند که قاچاق کالا و ارز می‌کنند و آنگاه ما کولبران را تحت فشار قرار می‌دهیم و می‌گوییم تو که کولبر هستی، بیخود می‌کنی کالا جابجا می‌کنی.

کواکبیان با بیان اینکه ضرورت دارد با قاچاق کالا و ارز به صورت جدی مبارزه شود، اظهار کرد: ما متأسفانه سرمنشأهای اصلی قاچاق را فراموش می‌کنیم و با افراد جزئی در این موضوع برخورد می‌شود.

نماینده مردم تهران گفت: امیدواریم آمار ارائه شده درباره قاچاق کالا و ارز درست باشد که می‌گویند از 25 میلیارد دلار به 15 میلیارد دلار رسیده است اما وضعیت جامعه غیر از این مسئله را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه علت مخالفت بنده با این لایحه آن است که 19 ماه قبل تهیه شده است و پاسخگوی شرایط فعلی نیست، گفت: بسیاری از گزارش‌های ما حاکی از آن است که گمرک خود ایکس‌ری‌ها را به گونه‌ای طراحی می‌کند که قاچاق کالا به صورت قانونی انجام شود.

کواکبیان افزود: با توجه به اینکه تشکیک ایجاد شده است لازم است این طرح به کمیسیون اقتصادی بازگردد و در شرایط فعلی لایحه‌ای که تمام منافذ قاچاق کالا و ارز را ببندد، به مجلس بیاید.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه در قدیم می‌گفتند که در قاچاق کالا یک "جمشید بسم الله" در چهارراه استانبول بود و باعث گرانی ارز می‌شد، گفت: اکنون که این جمشید بسم الله‌ها نیستند، پس چرا وضعیت اقتصادی کشور تا این حد اسفبار است؟

وی تأکید کرد: یکی از دلایل اصلی گرانی‌ها آن است که صرافی‌های قانونی ما به وظایف خود به خوبی عمل نمی‌کنند و منافذ قانونی هم در این باره باید در نظر گرفته شود و اگر در کمیسیون اقتصادی این لایحه اصلاح شود، شاید با شرایط فعلی جامعه مواد قانونی دقیق‌تری ارائه شود تا بلکه ما شرمنده مردم نشویم.

کواکبیان خاطرنشان کرد: کسانی هستند که برای افزایش حقوق خود ساعت‌ها در مجلس برای آنان بحث می‌کنیم اما شب خوابیدند و صبح قدرت خریدشان نصف شد.

انتهای پیام/