شناسهٔ خبر: 25732161 - سرویس ورزشی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کی روش: بعد از جام جهانی از ایران می‌روم

کارلوش کی روش در مصاحبه با رویترز اعلام کرد پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه از تیم ملی ایران جدا خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در گفت و گو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد پس از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه دیگر در ایران نمی ماند.

طبق گزارش این رسانه کی روش که سال ۲۰۱۱ به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شد به تازگی از سوی فدراسیون فوتبال پیشنهاد تمدید قراردادش تا پایان جام ملت های آسیا در امارات را دریافت کرده اما این مربی ۶۵ ساله قصد دارد پس از اتمام جام جهانی 2018 روسیه  به دوران حضورش در فوتبال ایران پایان دهد.

کی روش که اکنون در اردوی تیم ملی ایران در ترکیه حضور دارد در گفت و گویی تلفنی با خبرنگار رویترز اعلام کرده است" هرچند ایران برای دومین بار متوالی جواز حضور در جام جهانی را کسب کرده است اما پیشنهاد تمدید قرارداد ۶ ماه انتظارهای مرا برآورده نمی کند. چنین پیشنهادی برای من قبول نیست و مذاکرات هم به اتمام رسیده است. پیش از اینکه تیم ملی ایران به استانبول بیاید، فدراسیون باید موضع خود را نسبت به تمدید قرارداد من روشن می کرد اما پیشنهادی به من نرسید و اکنون باید به جلو حرکت کنیم".

پیش از این کی روش قصد داشت پس از جام جهانی به دوران سرمربیگری اش پایان دهد اما در حال حاضر او دنبال شکستن رکورد حضور در جام جهانی است و می خواهد مانند کارلوس آلبرتو پریرا برزیلی و بورا میلوتینوویچ صرب رکورد پنج بار حضور در جام جهانی را به دست آورد.

کی روش در سال ۲۰۰۲ آفریقای جنوبی را به جام جهانی رساند اما نتوانست سرمربیگری این تیم را در جام جهانی کره و ژاپن برعهده بگیرد.

کی روش: بعد از جام جهانی از ایران می‌روم

او همچنین با پرتغال هم به جام جهانی ۲۰۱۰ صعود کرد اما بیش از اینکه تمایلی برای ادامه همکاری با ایران داشته باشد می خواهد به عنوان سرمربی تیم دیگری حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را هم تجربه کند.

کی روش در ادامه گفت و گو با این رسانه اظهار داشت: پس از این همه سال فعالیت در ایران می خواستم بازنشسته شوم اما اکنون دنبال کسب تجربه پنجمین جام جهانی هستم. به این فرصت تاریخی و منحصر به فرد فکر می کنم و میل و اراده زیادی دارم تا به مربی تبدیل شوم که این فرصت را به دست می آورد. یک پیشنهاد از آفریقا و آسیا دارم که اگر پیشنهادهایشان را قبول کنم می توانم برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ هم تلاش کنم در غیر این صورت پس از جام جهانی ۲۰۱۸ به ۲ پیشنهادی که از انگلیس دارم فکر می کنم.

انتهای پیام/

اظهارات کی روش در گفت و گو با خبرگزاری رویترز