شناسهٔ خبر: 25592338 - سرویس فرهنگی
منبع: ایلنا | لینک خبر

پیکر قاسم افشار تشییع شد+تصاویر

مراسم تشییع پیکر قاسم افشار (گوینده خبر پیشکسوت) صبح امروز (پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه) با حضور جمع زیادی از همکاران سابق او در صداوسیما، خانواده و دوستدارانش از مقابل منزلش برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم تشییع پیکر قاسم افشار (گوینده خبر پیشکسوت) فواد بابان، ذکایی، مازیار ناظمی، مرتضی حیدری، رحمان نظام اسلامی و حسن سلطانی حضور داشتند.

رحمان نظام اسلامی در سخنان کوتاهی درباره قاسم افشار گفت: آقای افشار بعد از سالها کار در رسانه بازهم منشا خیر بود.

نظام اسلامی با بیان اینکه آقای افشار نه تنها خویش بلکه همراه خانواده؛ دست در دست هم کمک به خیریه می‌کردند، ادامه داد: به تاسی از حضرت علی(ع)، ایشان را در کوچه پس کوچه‌های محروم شهر ری و ورامین پیدا می‌کردند که داشت کمک می‌کرد.

حسن سلطانی (مجری تلویزیون) نیز قاسم افشار را نسبت به کار بسیار متعهد و علاقمند توصیف کرد و با بیان اینکه زنده‌یاد افشار از سواد رسانه‌ای برخوردار بود، گفت: او تا آخرین روزی که در تلویزیون انجام وظیفه می‌کرد، متعهدانه و با عشق و علاقه کارش را انجام داد.

سلطانی خاطرنشان کرد: قاسم افشار خوش محضر، خوش قول و متدین و اهل علاقه به محبت اهل بیت بود. ویژگی‌های فردی و اجتماعی او منحصر به خودش بود، هیچ وقت فریفته شهرت نشد و حتی اجازه نداد فریفته شدن در جامعه رسانه‌‌ای به زندگی‌اش ورود پیدا کند.

این گوینده خبر اضافه کرد: افشار در خانواده نیز دلسوز و مهربان بود و در اجتماع بسیار گره‌‌گشا بود و به دنبال حل مشکلات دیگران می رفت. از آخرین کارهایی هم که بعد از تلویزیون انجام داد این بود که موسسه خیریه‌‌ای را احداث کرد تا از کار نیازمندان و محرومان گره باز کند.

پس از اقامه نماز توسط حجت‌الاسلام اکرمی، پیکر قاسم افشار گوینده پیشکسوت خبر برای دفن در کنار مزار دخترش روانه بهشت زهرا(س) شد.