شناسهٔ خبر: 25579957 - سرویس علمی-فناوری
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بعید می‌دانم از مذاکره با اروپایی‌ها چیزی عایدمان شود/ در برابر ضد انقلاب ایستادگی می‌کنیم/ مدرک دانشگاه آزاد ناموس ماست

صاحب‌خبر -
بعید می‌دانم از مذاکره با اروپایی‌ها چیزی عایدمان شود/ در برابر ضد انقلاب ایستادگی می‌کنیم/ مدرک دانشگاه آزاد ناموس ماستولایتی گفت: بعید می‌دانم که از مذاکره کردن با کشورهای اروپایی چیزی نصیب ما شود امیدوارم که این مذاکره به نتیجه برسد اما  باید خودکفا باشیم.
به گزارش خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه‌ آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه دانشگاه با حمایت‌ها و رهنمود‌های مقام معظم رهبری و نفس امام راحل به وجود آمده است، گفت: دانشگاه آزاد به جایی رسیده که در دنیا نظیر ندارد.

توسعه مدارس سما در دستور کار است

وی با بیان اینکه از مسئولان دانشگاه آزاد می‌خواهم که توسعه و ارتقای مدارس سما را در دستور کار خود قرار دهند، اظهار کرد: باید به ارتقای این مدارس توجه بیشتری شود زیرا سن فراگیری در میان دانش آموزان کم سن است.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه‌ آزاد اظهار کرد: اگر به دنبال ساختن آینده کشور در شأن ایران اسلامی هستیم باید بچه‌ مسلمان‌های واقعی تربیت کنیم زیرا در غیر این صورت کفران نعمت کرده‌ایم.

دانشگاه آزاد اسیر بروکراسی‌ها نیست

وی با بیان اینکه ما اسیر برخی از بروکراسی‌ها نیستیم، گفت: در جلسه شورای دانشگاه مسائلی را مورد بررسی قرار می‌دهیم و مواردی ابلاغ می‌شود که  نعمت است.

ولایتی با بیان اینکه اگر بچه‌های امروز، افراد مبتذل فردا باشند، خداوند در قیامت ما را نخواهد بخشید؛ اظهار کرد: خداوند در قیامت در مورد  فرزندان کشورمان از ما سوال خواهد کرد، جوانان ایرانی در دنیا بی‌نظیر و افضل هستند، آنها با مشکلات تحمیل شده پس از انقلاب ساختند و با عنایت الهی اگر حرم نیاز به دفاع داشته باشد صدها جوان پیش قدم خواهند شد.

رئیس هیئت امنا و هیئت موسس دانشگاه‌ آزاد با اشاره به مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این مجموعه در تاریخ این دانشگاه بی‌نظیر است، هرکدام از مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی قابلیت دارند که مجموعه آموزش عالی کشور را اداره کنند.

وی ادامه داد: از سال 1343 در بطن آموزش عالی کشور بوده‌ام و با تمام موضوعات دانشگاهی آشنایی دارم و مجموعه‌ای با این آمادگی و ظرفیت در تاریخ آموزش عالی کشور سابقه ندارد.

باید کاری کنیم تا همه به مدرک دانشگاه ‌آزاد افتخار کنند

ولایتی تصریح کرد: به روسای واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی می‌گویم که مراقب باشند تا ارزش مدرک این دانشگاه حفظ شود، مدرک دانشگاه آزاد ناموس ما است و باید به گونه‌ای عمل کنیم که همه افراد به مدرک دانشگاه آزاد افتخار کنند.

وی در رابطه با مذاکره با اروپایی‌ها گفت: بعید می‌دانم که از مذاکره کردن با کشورهای اروپایی چیزی نصیب ما شود امیدوارم که این مذاکره به نتیجه برسد اما  باید خودکفا باشیم؛ تا کی باید منتظر بنشینیم و ببینیم که آمریکا ما را تحریم کرده و یا تحریم‌ها را برداشته است.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل  ادامه داد: زمانی مقام معظم رهبری به یکی از وزرای کشاورزی اعتراض کردند و به او گفتند که چرا خودکفا نیستیم که البته آقای حجتی در این زمینه خوب کار کرده است، باید توجه داشته باشیم که گندم اسلحه ما است، نباید روزی برسد که ما نگران این باشیم که گندم نرسد و گرسنگی بکشیم.

پژوهش‌ها بر اساس نقشه راه شکل می‌گیرند

وی با تاکید بر رشته‌های پژوهشی کاربردی در دانشگاه‌ اظهار کرد: هدایت‌ها در سازمان مرکزی صورت می‌گیرد اما استان‌های کشور هم باید تقویت شوند و نباید اجازه دهیم تا دوباره کاری انجام شود، بلکه پژوهش‌ها بر اساس نقشه راه باید شکل بگیرد.

ولایتی با اشاره به رؤسای واحدهای دانشگاه آزاد گفت: به آنها می‌گویم که مراقب باشند تا کارهایی دور از شأن دانشگاه آزاد انجام نگیرد ما در برابر تمام دانشجویان مسئول هستیم و نباید اجازه دهیم که خدایی نکرده وسوسه ضد انقلاب در آنها رسوخ پیدا کند این دانشجویان امانت انقلاب اسلامی هستند.

مقابل ولنگاری‌ها محکم می‌ایستیم

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی وضعیت خوبی نداشته‌ایم ما محکم مقابل ولنگاری‌ها می‌ایستیم، همانطور که در حوزه دفاعی می‌ایستیم.

مشاور رهبر انقلاب در امور بین الملل با بیان اینکه ما در گذشته گسست سیاسی داشته‌ایم اما گسست فرهنگی نه، گفت: دانشجویان فرزندان حافظ و سعدی و ابن سینا هستند، در تاریخ بشر بزرگتر از ابن سینا وجود ندارد همانطور که امام فرمودند شاید ابن سینا مشکلاتی داشته باشد اما ابن سینا‌ هم هرگاه به مشکلی برمی‌خورد، نماز می‌خواند.

ولایتی یادآور شد: نباید دانشگاه‌ آزاد اسلامی به گونه‌ای باشد که بازرسی در آن بیاید و ببیند در این دانشگاه خطای نامشروعی رخ داده است ما در برابر ضد انقلاب ایستادگی می‌کنیم.

انتهای پیام/