شناسهٔ خبر: 25575453 - سرویس سیاسی
منبع: برنا | لینک خبر

وزیر بهداشت:

توزیع داروی بی کیفیت تالاسمی را تایید نمی‌کنم/ مدعیان مدرک ارائه کنند/ اگر اساتید و انجمن‌های علمی تردیدی دارند، در رسانه‌ها اعلام کنند

وزیر بهداشت درباره ایجاد مشکل برای 93 نفر بر اثر داروی بی کیفیت تالاسمی گفت: چنین چیزی را تایید نمی کنم.

صاحب‌خبر -

سید «حسن قاضی زاده هاشمی»، وزیر بهداشت، در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره ایجاد مشکل برای 93 نفر بر اثر داروی بی کیفیت تالاسمی گفت: چنین چیزی را تایید نمی کنم. شما که ادعا می کنید مدرک نشان دهید که ببینیم چه کسی چنین حرفی را زده و آیا در مجمع علمی به اثبات رسیده است.

او گفت: رقابت بین شرکت ها به خصوص شرکت های چند ملیتی فراوان است و به دلیل وجود تولید دارو در داخل، برخی نمی خواهند بازار خود را از دست ندهند، بنابراین دست به این اقدامات می زنند. من این را در فضای مجازی می بینم و برایم راحت است که بگویم این قضیه چیزی غیر از پول و سودجویی نیست.

وزیر بهداشت اظهار کرد: اینکه برای 93 نفر چنین اتفاقی افتاده چیزی نمی دانم. داروهایی که در بازار عرضه می شوند، از فیلترهای سختی عبور می کنند و برای تایید یک دارو حداقل 2 سال مطالعه انسانی زمان نیاز است.

او در پایان تاکید کرد: اگر انجمن علمی و اساتید شناسنامه دار در موضوعی تردید دارند، در رسانه ها اعلام کنند. مطمئن باشید سرمایه اصلی ما اعتماد به مردم است بنابراین این اعتماد را از دست نمی‌دهیم.