شناسهٔ خبر: 25219590 - سرویس استانی
منبع: تسنیم | لینک خبر

بیرجند| عدم بازسازی مدارس فرسوده در صورت وقوع حوادث طبیعی بحران آفرین است

R41348/P1357/S6,56/CT12

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس گفت: خراسان جنوبی با توجه به فرسوده بودن بخشی از مدارس و اینکه بخش‌هایی از استان روی گسل زلزله است اگر مدارس فرسوده بازسازی نشود در صورت وقوع حوادث طبیعی می‌‌تواند بحران آفرین باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل ازدبیرخانه بیستمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در خراسان جنوبی، محمدرضا امیرحسنخانی اظهار داشت: با توجه به منابع مالی دولت و مشکلاتی که دارد با حضوری که خیرین مدرسه ساز در بحث مدرسه سازی در کشور کردند کارهای بزرگی در بحث مدرسه سازی انجام شده است.

وی افزود: مشکلات ما در خراسان جنوبی بسیار بیشتر از سایر نقاط کشور است چراکه این استان جزو مناطق کمتر برخوردار و توسعه نیافته است.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس گفت: خراسان جنوبی با توجه به فرسوده بودن بخشی از مدارس و اینکه بخش‌هایی از استان بر روی گسل قرار دارد و اگر مدارس فرسوده بازسازی نشود در صورت وقوع حوادث طبیعی می‌تواند بحران آفرین باشد.

امیرحسنخانی در مجلس با بیان اینکه رویکرد خیرین مدرسه ساز برای ساخت مدرسه در خراسان جنوبی مثبت است و امید است با این رویکرد با توجه به عملکردی که خیرین مدرسه ساز استان دارند اتفاقات خوبی در سال جدید رقم بخورد افزود: با رایزنی بیشتر و دادن اطلاعات و امکانات بیشتر به خیرین می‌توان کارهای بزرگتری انجام داد.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس گفت: امید است در سال جدید شاهد افزایش چشم‌گیر خیرین مدرسه‌ساز در استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه دولت اعتبار کافی برای ساخت مدرسه ندارد و این امر همت خیرین را می‌طلبد تصریح کرد: خیرین هم چون مشاهده کردند اعتبارات دولت کافی نیست به این امر خیر ورود کرده‌اند و هر سال هم میزان اعتبار خیرین مدرسه‌ساز از سال قبل آن بیشتر می‌شود بنابراین امید است خیرین امسال هم همچون گذشته در استان حضور چشمگیری داشته باشند.

امیرحسنخانی بیان کرد: در حوزه انتخابیه در سطح روستایی و شهری مدارس فرسوده  زیادی داریم و دچار مشکل هستیم که لازم است خیرین ورود پیدا کردند.

انتهای پیام/ح