شناسهٔ خبر: 25182680 - سرویس استانی
منبع: رسا | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

ائمه جمعه برای مردم الگو باشند

آیت الله طه محمدی گفت: مومن مودب به آداب الهی است، در شرایط کنونی باید روحانیان یک طبیب عالی نیز باشند و به سراغ مردم بروند و به دنبال کمک و رفع گرفتاری آن ها باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در نشست شورای سیاست گذاری ائمه جمعه همدان با اشاره به وظیفه ائمه جمعه، گفت: باید در تمام ابعاد به نحوی با مردم رفتار کنیم که ائمه جمعه ما الگویی برای مردم منطقه خودشان باشند و مردم نیز راحت بتوانند با ائمه جمعه ارتباط داشته باشند.

وی به پیشرفت های پس از انقلاب اسلامی در ایران اشاره کرد و افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی بسیاری از شهرها و روستاها در زمینه های مختلف پیشرفت های خوبی داشته اند که باید شکرگزار این نعمات باشیم.

امام جمعه همدان به ارتباط بین مردم و روحانیان پرداخت و اظهار کرد: مومن مودب به آداب الهی است، در شرایط کنونی باید روحانیان یک طبیب عالی نیز باشند و به سراغ مردم بروند و به دنبال کمک و رفع گرفتاری آن ها باشند.

وی افزود: برخی از ائمه جمعه بسیار فعال هستند و زحمت زیادی می کشند که جای تقدیر دارد، اما این کافی نیست و همه باید فعال شویم و با مردم ارتباط مستقیم داشته باشیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری به نقش مردم در ترویج دین اشاره کرد و گفت: باید مردم را در اداره امور خیریه و مساجد شریک کنیم و بدانند آن نهاد متعلق به آنها است، هنگامی که احساس کنند جز سهام داران آن هستند آن وقت هر فرد از سهام خودش مراقبت می کند.

وی بیان کرد: در زمینه امر به معروف باید مانند دانشگاه تربیت مدرس که آموزش معلمان را بر عهده دارد، دانشگاهی مجهز را تشکیل دهیم و افراد صالح را برای اجرای امر به معروف در جامعه آموزش دهیم.

آیت الله طه محمدی با بیان مشکلات جامعه تصریح کرد: نیاز جامعه امروز ما کار جهادی است و باید این سختی ها و کمبودها را تحمل کنیم به امید روزی که ان شاءالله مشکلات از بین برود.

وی با بیان این که ائمه جمعه افرادی ولایی هستند گفت: از همه ائمه جمعه می خواهم پیوند محکمی با مسؤولان آموزش پرورش داشته باشند و بتوانند این ارتباط را هر روز مستحکم تر کنند./979/پ۲۰۳/ب۱