شناسهٔ خبر: 25058627 - سرویس سیاسی
منبع: تسنیم | لینک خبر

کلیات طرح "کاهش جمعیت زندانیان" در کمیسیون قضایی مجلس تصویب شد

R1385/P1360/S1,15/CT1

عضو کمیسیون قضایی مجلس از تصویب کلیات طرح ساماندهی و کاهش جمعیت زندانیان در این کمیسیون خبر داد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه عصر (امروز 28 فروردین) این کمیسیون، اظهار داشت: در این جلسه طرح یک فوریتی ساماندهی و کاهش جمعیت زندانیان با حضور مسئولانی از قوه قضائیه، سازمان زندان‌ها و همچنین کارشناسان مرکز پژوهش‌ها بررسی و ارزیابی شد.

وی با بیان اینکه پس از استماع نظرات مخالفان و موافقان طرح مذکور به رای گذاشته شد که اعضای کمیسیون به اتفاق آرا کلیات این طرح را تصویب کردند، افزود: مقرر شد کمیته‌ای جزئیات این طرح را بررسی و پس از گزارش به کمیسیون در نهایت جزئیات این طرح نیز به رای گذاشته شود.

 عضو کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه این طرح در 48 ماده تدوین شده است، تصریح کرد: طرح مذکور ترکیبی از دستورالعمل قوه قضائیه و دیدگاه‌های نمایندگان درباره جلوگیری از بازداشت‌های موقت و حبس افراد است.

پورمختار با تاکید بر اینکه در حال حاضر ظرفیت زندان‌ها تکمیل شده و زندان‌ها کشش افزایش زندانی را ندارد، گفت: این طرح به منظور کاهش ورودی و جمعیت زندان‌ها تدوین شده است.

نماینده مردم کبودر آهنگ در مجلس تاکید کرد: طرح مذکور شامل جرایم امنیتی، جنایات و همچنین جرایم سنگین نمی‌شود و درباره جرایم سبک و دست‌پایین اجرا می‌شود.

انتهای‌پیام/