شناسهٔ خبر: 25058231 - سرویس بین‌الملل
منبع: مهر | لینک خبر

حماس: مقاومت ابزار مجبور کردن اشغالگران به آزادی اسیران را دارد

حماس اعلام کرد: مقاومت با اراده و برگه های قوی که در اختیار دارد توان تحمیل معادله جدید بر اشغالگران به گونه ای که آنها را وادار به آزادی اسیران کند، را دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معا، حماس با صدور بیانیه ای به مناسبت روز اسیر فلسطینی اعلام کرد: اشغالگران اسرائیلی جز زبان زور و مقابله به مثل نمی فهمند. مقاومت با اراده و برگه های قوی که در اختیار دارد توان تحمیل معادله جدید بر اشغالگران به گونه ای که آنها را وادار به آزادی اسیران کند، را دارد.

در این بیانیه آمده است: مصر به عنوان میانجی توافق تبادل اسرا «وفاءالاحرار»، باید رژیم صهیونیستی را مجبور کند که تمام اسرای آزاد شده که بار دیگر بازداشت شده‌اند، آزاد کند.

حماس از رژیم صهیونیستی خواسته است که به توافق وفاء الاحرار و آزادی همه اسیران مشمول این توافق پایبند باشد تا مقدمه ای برای گفتگو درباره توافق دیگری باشد.

در این بیانیه از کمیته بین المللی صلیب سرخ خواسته شده است که نهایت تلاش خود را به کار گیرد و از همه ابزار فشار بر رژیم صهیونیستی برای احترام به حقوق اسیران استفاده کند.

حماس از ملت فلسطین و گروهها و نهادهای فلسطینی خواست که به تلاش های خود برای احیای موضوع اسیران بیافزایند و از همه ابزارها برای دفاع از آنها استفاده کنند و با نقض قوانین بین المللی و بشری ضد آنها مخالفت ورزند.

درخواست مشابهی از کشورها، موسسات و هیئت های عربی و منطقه ای در این زمینه مطرح شده است.