شناسهٔ خبر: 25057705 - سرویس فرهنگی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

پیشنهادهای نخبگان عراق در دیدار با وزیر فرهنگ و ارشاد برای تقویت روابط فرهنگی

فرهنگ > دین و اندیشه - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی صمیمانه با نخبگان و متفکران کشور عراق از پیشنهادهای آن ها برای تقویت روابط فرهنگی میان دو کشور استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین، سید عباس صالحی در نشست با جمعی از نخبگان عراقی گفت: ما در ایران به عراق به عنوان کشوری با تاریخ عمیق می نگریم.

وی با اشاره به این که روابط فرهنگی بین دو کشور درحال حاضر گسترده و عمیق و همچنین رو به گسترش است تاکید کرد این روابط هم در سطح دولت ها مهم تلقی می شود و هم در سطح تشکل ها و نهادهای مدنی، و هم در سطح نخبگان فرهنگی و دینی به این موضوع توجه وجود دارد.

صالحی گفت: گام های مهمی در این سه سطح در میان دو کشور در دو دهه گذشته برداشته شده است اما باید توسعه بیابد.

وی ابراز امیدواری کرد دهه آینده دهه ایجاد فرصت های بیشتر برای گسترش روابط میان دو کشور در هر سه سطح مذکور باشد .

در ادامه این نشست تعدادی از نخبگان عراقی نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را درباره علاقه مندی دو ملت و ضرورت توسعه همکاری ها درزمینه های مختلف فرهنگی از جمله در عرصه های سینما، رسانه، هنرهای تجسمی، کتاب، گردشگری مذهبی و سیاحتی، کارهای ترویجی و تبلیغی برای مقابله با تبلیغات منفی استکبار جهانی، همکاری ها و تبادلات فرهنگی درعرصه های مختلف مطرح کردند.

در ادامه این جلسه 'فریاد راوندوزی' وزیر فرهنگ،گردشگری و آثار تاریخی عراق نیز در سخنانی کوتاه ضمن ابراز خرسندی از سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان به عراق، بر توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور تاکید کرد. وی گفت: روابط فرهنگی دو کشور در سال های اخیر پیشرفت خوبی داشته و باید آن را توسعه دهیم.

/6262