شناسهٔ خبر: 25045900 - سرویس بین‌الملل
منبع: افکارنیوز | لینک خبر

اسناد کشف شده در خانه سرکرده جیش الاسلام مبنی بر ساخت سلاح شیمیایی

رسانه‌های سوری اعلام کردند اسناد و مدارک کشف شده در خانه سرکرده گروه تروریستی «جیش الاسلام» در شهر دوما، عملیات ساخت تسلیحات شیمیایی در این منطقه را در زمانی که تحت سیطره گروه‌های تروریستی قرار داشت ثابت می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

رسانه‌های سوری تاکید کردند پس از آن که آخرین گروه عناصر تروریستی جیش الاسلام به همراه خانواده هایشان روز شنبه از غوطه خارج شدند اسناد و مدارکی یافت شد که نشان می‌داد تروریست‌ها در این منطقه تسلیحات شیمیایی تولید می‌کردند.

تروریست‌ها تلاش کردند قبل از خروج همه اسناد و مدارک مهم و حساس را از بین ببرند ولی برخی از این اسناد به طور کامل از بین نرفته است و در یکی از آن‌ها که در خانه سرکرده جیش الاسلام یافته شده این عبارت درج شده است: «پس از آن که دانشجویان، دوره فناوری را در مرکز مطالعات «سبیلی» (دوره شیمی و الکترونیک) گذراندند مسئولانی تعیین شدند که نامشان در ذیل و بر اساس تخصص شان می‌آید...».

رسانه‌های سوری اعلام کردند افرادی که مسئول پرونده شیمیایی و صنایع تسلیحاتی تروریست‌های جیش الاسلام بودند، یوسف قاقیش و انس قاشوع، معروف به ابو ماهر، نام دارند.

همچنین اسناد و مدارکی یافت شد که نشان می‌دهد عناصر تروریستی جیش الاسلام به سوی شماری از شهروندان غیرنظامی تیراندازی کرده اند و بر اثر کشته شدن یک جوان در جریان این تیراندازی، شهروندان به شدت از رفتار تروریست‌ها انتقاد و شکایت کردند.

براساس اسناد به دست آمده، عناصر وابسته به گروه‌های مسلح در غوطه شرقی و دیگر مناطق بعضا به شدت با یکدیگر درگیر می‌شدند و از همدیگر سرقت و دزدی می‌کردند.