شناسهٔ خبر: 25041391 - سرویس اجتماعی
منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

آیین تقدیر از امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی- اجتماعی: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: در جهان کنونی که بحران‌ها و چالش‌های بسیاری وجود دارد، حضور جوانان و داوطلبان با نشاط و ایثارگر که سرمایه‌های جمعیت هلال احمر هستند، منجر به کاهش خطرپذیری حوادث و بلایا و ترویج صلح خواهد شد.
به گزارش خبرنگار ما، علی اصغر پیوندی در جشن «شکرانۀ خدمت»، آیین تقدیر از امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در سال ۱۳۹۶ که بعدازظهر دیروز با حضور فرانچسکو روکا (رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر)، نمایندگان مجلس، معاونان و مدیران هلال احمر و جمع کثیری از امدادگران، جوانان و داوطلبان هلال احمر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر را بزرگ‌ترین شبکه بشردوستانه در کل جهان با بهره‌گیری از ظرفیت ۱۷میلیون نفر جوان برای کاهش رنج و آلام بشری و بحران‌های گوناگون برشمرد و افزود: اعضای هلال احمر و صلیب سرخ فارغ از مناقشات سیاسی و قومی و نژادی در سوانح و جنگ‌ها فقط به گره گشایی از کار دردمندان می‌اندیشند و اصول بنیادین و جهان شمول این جمعیت، حضور جوانان و داوطلبان و ظرفیت‌های قوی و سازمانی، کمک‌های موثر و به موقع برای امدادرسانی به افراد آسیب دیده را ممکن کرده است.
پیوندی جوانان و داوطلبان با نشاط و ایثارگر را سرمایه‌های جمعیت هلال احمر خواند و اظهار داشت: داوطلبان هلال احمر بارها با وقوع حوادث و سوانح مختلف در اقصی نقاط ایران به کمک خواهران و برادران خود شتافتند. جمعیت هلال احمر هدفی مقدس را باور دارد و معتقدیم صلح نه به معنی نبود جنگ، بلکه به معنی زیستن در فضایی سرشار از عشق و مهرورزی است. جمعیت هلال احمر ایران با تکیه بر مفاهیم بشردوستانه برای کاهش آلام همۀ آسیب دیدگان جهان از تمامی ابزارها و امکانات بهره گرفته است. فرانچسکو روکا، رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر هم یک صدا بودن را نقطه قوت هلال احمر و صلیب سرخ خواند و گفت: هر بار که به ایران سفر می‌کنم، حس می‌کنم در خانه خودم هستم.
وی با اشاره به تجربیات دردناک مردم سوریه و فلسطین گفت: داوطلبان هلال احمر سال‌هاست که در سوریه و فلسطین زندگی خود را به خطر می‌اندازند تا بتوانند به مردم کمک کنند و وظایف خود را انجام بدهند.
روکا گفت: همه ما باید به کمک جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر سوریه بشتابیم. همان‌طور که این کار در در زلزله کرمانشاه اتفاق افتاد و همه کمک کردند.
وی اظهار داشت: باید به نقش جوانان در نهضت صلیب سرخ و هلال احمر اشاره کرد. پیام من به جوانان داوطلب هلال احمر این است که جوانان باید همواره متقاضی باشند و پایه‌های تغییرات را در کشور بنا کنند.
محمود محمدی نسب (دبیرکل جمعیت هلال احمر)، علی نوبخت (نماینده مجلس و عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر) و حجت‌الاسلام معزی (نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر) از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که هرکدام با تمجید از ایثارگری‌های امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر از تلاش‌های آن‌ها قدردانی کردند.