شناسهٔ خبر: 25038348 - سرویس اجتماعی
منبع: ایسنا | لینک خبر

در آیین تجلیل از امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر عنوان شد

برای رسیدگی به مردم سوریه باید صدای واحدی داشته باشیم

محمود محمدی نسب، دبیرکل جمعیت هلال احمر در مراسم تقدیر از امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت خطاب به آنها گفت: زبان، توانایی تشکر برای از خودگذشتگی‌های شما را ندارد و شما در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم بودید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محمود محمدی نسب در آیین تجلیل از امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در سال ۹۶ که با حضور رئیس فدراسیون جهانی صلیب سرخ و هلال احمر در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد اظهار کرد: افرادی که اینجا حضور دارند نمایندگان بیش از دو میلیون از زنان و مردان ایرانی هستند که در بدترین شرایط در کنار مردم کشور و در خدمت آسیب دیدگان سایر کشورها بوده‌اند و از جانشان خرج کردند و تلاش کردند که بعد از خداوند متعال پناه کسانی باشند که در حوادث مختلف بی پناه‌ترین بودند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: اینجا ایران است، مهد مهربانی با تاریخی بسیار طولانی و با فرهنگ و اساطیری کهن که در قالب داستان‌ها و کتب این فرهنگ در مورد گسترش مهربانی و کمک به همنوع خلق شده است. ما با این فرهنگ زیست کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم فرانچسکو روکا در آئین تقدیر از امدادگران، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر در سال ۹۶ اظهار کرد: من هم مانند شما یک داوطلب هستم و از اینکه به کشورهای دیگر سفر می‌کنم و در میان اعضای جمعیت‌های ملی حاضر می‌شوم بسیار خرسندم.

رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در بسیاری از کشورها ما با حوادث زیادی روبرو هستیم و برای این حوادث سناریوهای مختلف در نظر گرفته می‌شود. هر جا که می‌روم دیدن تعهد و شایستگی که داوطلبان برای اجرای اصول هفت گانه نهضت دارند برایم قابل افتخار است. از نقاط قوت همه ما این است که به عنوان نهضت صلیب سرخ و هلال احمر یکصدا باشیم و به کمک نیازمندان بشتابیم.

وی افزود: می‌خواهم بگویم که چرا باید یکصدا باشیم. متاسفانه در همین ساعتی که خدمت شما هستم تعداد زیادی از مردم در سوریه تجارب وحشتناکی از بمباران‌های جدید را می‌بینند و ما باید برای رسیدگی به آنها صدای واحد داشته باشیم. علاوه بر سوریه در فلسطین نیز هلال احمر فلسطین دهه‌هاست که تعهد برای حمایت از قربانیان را انجام می‌دهد. در این کشورها داوطلبان زندگی خود را به خطر می‌اندازند تا به مردم کمک کنند. این نمونه‌ها برای همه ما راهنما و الهام بخش است و من برای کارهای روزانه‌ام در صلیب سرخ از آنها درس می‌گیرم.

روکا در ادامه گفت: موضوعی که امروز می‌خواهم آن را برجسته کنم این است که جمعیت‌ها در سطح جامعه فعالیت‌ می‌کنند و شما باید افتخار کنید که در میان مردم قرار دارید.

روکا همچنین گفت: باید به نقش جوانان در نهضت صلیب سرخ و هلال احمر اشاره کنم و پیام من برای جوانان این است که شما همیشه باید متقاضی باشید و پایه‌های تغییرات را در جامعه و کشور ایجاد کنید. فراموش نکنید که شما تنها نخواهید بود و بخشی از سازمان جوانان نهضت هستید که همیشه صدای آنها شنیده می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر تعهد به اجرای هفت گانه صلیب سرخ و هلال احمر گفت:‌ من افتخار می‌کنم که در کنار جمعیت هلال احمر ایران هستم که عضوی از هیات حاکمه است و از توانمندی‌های آن در خصوص جوانان و داوطلبان استفاده می‌کنیم.

همچنین در این مراسم علی اصغر پیوندی رئیس جمعیت هلال احمر نیز صحبت کرد و گفت: برای من افتخار بزرگی است که امروز میزبان رئیس فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر هستیم.

وی اضافه کرد: نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر به عنوان بزرگترین شبکه بشردوستانه با خدمات ۱۷ میلیون داوطلب و جوان خود در خط مقدم بحران‌های گوناگون است. اعضای نهضت بر هفت اصل نوع دوستی، خدمات بشردوستانه و داوطلبانه استقلال، بی طرفی، بی غرضی، یگانگی و جهان شمولی حرکت خود را به پیش می‌برند و فارغ از هر نگاه قومی و سیاسی در سوانح و جنگ‌ها به گره گشایی از مشکلات دردمندان و گرفتاران می‌پردازند. در دنیای کنونی ما بحران‌ها و درگیری‌های زیادی را شاهد هستیم و حضور جوانان منجر به کاهش خطرپذیری این حوادث و بلایا می‌شود و آنها در راستای ترویج فرهنگ صلح و عدم خشونت فعالیت می‌کنند.

پیوندی با اشاره به سابقه جمعیت هلال احمر ایران گفت: جمعیت ملی ایران بیش از ۹۳ سال از تاسیسش می‌گذرد و در طول این سال‌ها برای مقابله در حوادث و سوانح و در راستای تسکین آلام بشری و صلح پایدار میان ملت‌ها تلاش کرده‌اند. داوطلبان، امدادگران و کارکنان جمعیت هلال احمر در سال‌های اخیر در حوادث مختلف کمک کردند و کمک رسانی در حوادث داخلی باعث نشد بحران‌های بشردوستانه‌ای که فراتر از آن است را فراموش کنیم و تیم‌های امدادی به کشورهای عراق، سوریه، یمن و اخیرا برای کمک رسانی به آوارگان روهینجایی اعزام شدند و هم اکنون جمعیت ملی ایران توانسته در ۱۴ کشور مختلف دنیا میلیون‌ها بیمار را تحت پوشش قرار دهد.

وی در ادامه گفت: بیش از دو میلیون عضو داوطلب هلال احمر ایران کارنامه درخشان و موثری در سوانح و بلایا داشته‌اند و از جمله فعالیت‌های آنها می‌شود به حضور موثر و امدادرسانی در زلزله کرمانشاه و خدمت رسانی به آوارگان روهینجایی و اقداماتی در زمینه آموزش همگانی و سوء مصرف مواد مخدر اشاره کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه گفت: جمعیت هلال احمر ایران مانند سایر جمعیت‌های عضو فدراسیون در هدفی مقدس باور دارد و معتقدیم صلح نه به معنی نبود جنگ بلکه به معنای آرامش، امنیت و زندگی با عشق و مهرورزی ایجاد شود.

به گزارش ایسنا، در ادامه این مراسم علی نوبخت عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر نیز در جمع امدادگران، جوانان و داوطلبان سخنرانی کرد و گفت: از مسائل مورد اهمیت در جمعیت هلال احمر ایران این است که مقام معظم رهبری در آن نماینده دارد و اساسنامه جمعیت که معمولا در جاهای دیگر در مجمع به تصویب می‌رسد در ایران به تصویب مجلس رسیده و قانون شده است. همچنین علاوه بر آن رئیس جمهور نیز چهار نماینده در شورای عالی جمعیت دارد که شامل وزرای خارجه، کشور، بهداشت می‌شود و شورا مزین به حضور مدیران ارشد است. من به عنوان نماینده رئیس جمهور در شورا از شما و مدیران جمعیت هلال احمر تشکر می‌کنم.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام عبدالحسین معزی نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر نیز در این مراسم گفت: جمعیت هلال احمر کالبدی است که تعهد داوطلبانه داوطلبان آن جان آن است و هویت جمعیت در فعالیت بشردوستانه‌ای است که داوطلبان به انجام آن متعهد شدند.

وی همچنین گفت: این حضور داوطلبان و تلاش امدادگران و جوانان نشأت گرفته از فرهنگ ما و همچنین دین اسلام است.

معزی همچنین گفت: حضور شما در میان آوراگان فلسطینی، سوری، عراقی، میانماری، کشمیری و سایر بخش‌های دنیا نشان می‌دهد که تفاوتی میان افراد وجود ندارد و تنها انسان است که اهمیت دارد.

وی افزود: جمعیت مزیتی دارد و آن این است که مردم را به مردم پیوند می‌زند و حلقه‌ای میان توانمندان و نیازمندان است.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر اضافه کرد: سال 96 سال پر حادثه‌ای بود و همواره هلال احمر در حوادث حضور داشت و تقدیر از شما از سوی خداوندی است که یکی از اسماء آن شکور است.

در پایان این مراسم از جمعی از اعضای امدادگر، جوانان و داوطلبان جمعیت هلال احمر تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام