شناسهٔ خبر: 25037972 - سرویس اجتماعی
منبع: روزنامه قانون | لینک خبر

نهضت صلیب سرخ و هلال احمر باید یک صدا باشند

رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، گفت: نهضت صلیب سرخ و هلال احمر باید همواره یک صدا باشند.

صاحب‌خبر -

قانون-رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، گفت: نهضت صلیب سرخ و هلال احمر باید همواره یک صدا باشند.

به گزارش قانون به نقل از مهر، فرانچسکو روکا در مراسم تقدیر از امدادگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر در برج میلاد تهران، اظهارداشت: هر بار به ایران سفر می‌کنم، حس می‌کنم در خانه خودم هستم. من نیز یک داوطلبم و وقتی این فرصت به وجود می‌آید و به کشورهای دیگر سفر می‌کنم و با داوطلبان دیدار می‌کنم، بسیار خوشحال می‌شوم.

وی ادامه داد: در همه سفرها با حوادث و مسائل زیادی روبه‌رو شدم، اما همواره تعهد و شایستگی داوطلبان برای حفظ اصول هفت گانه جمعیت هلال احمر را دیدم.

روکا افزود: نقطه قوت همه ما این است که به عنوان نهضت صلیب سرخ و هلال احمر همواره یک صدا باشیم و به نیازمندان کمک کنیم.

وی گفت: تعداد زیادی از مردم در کشور سوریه تجربه وحشتناکی از بمباران دارند و به همین علت صلیب سرخ و هلال احمر باید صدای واحد داشته باشند. در حالی‌که مردم سوریه نیاز به صلح دارند، ما به عنوان صلیب سرخ و هلال احمر باید از جمعیت‌های ملی حمایت کنیم.

وی اظهار کرد: علاوه بر سوریه در کشور فلسطین نیز جمعیت هلال احمر حضور دارد و سال‌هاست که تعهد خود را انجام داده اند. در کشور سوریه و فلسطین داوطلبان زندگی خود را به صورت روزانه به خطر می‌اندازند تا بتوانند به مردم کمک کنند و وظایف خود را انجام بدهند. برادران و خواهران زیادی روزانه برای انجام وظایف، زندگی خود را از دست می‌دهند.

روکا ادامه داد: این نمونه‌ها به همه ما راهنمایی می‌کند و الهام‌بخش کارهای روزانه ما در هلال احمر و صلیب سرخ خواهد بود.

رئیس فدراسیون بین المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر، گفت: همه ما باید به کمک جمعیت صلیب سرخ و هلال احمر سوریه بشتابیم. همان‌طور که این کار در در زلزله کرمانشاه اتفاق افتاد و همه کمک کردند.

روکا ادامه داد: جمعیت ملی قوی، جمعیتی است که در سطح جامعه کار می‌کند و شما باید افتخار کنید که در بین مردم حضور دارید. هر بار که از هلال احمر بازدید می‌کنم به این نکته تاکید می‌کنم که همواره باید برای امدادرسانی آماده باشیم.

وی افزود: باید به نقش جوانان در نهضت صلیب سرخ و هلال احمر اشاره کرد. پیام من به جوانان داوطلب هلال احمر این است که جوانان باید همواره متقاضی باشند و پایه‌های تغییرات را در کشور بنا کنند.