شناسهٔ خبر: 25037612 - سرویس ورزشی
منبع: کمیته ملی المپیک | لینک خبر

از سوی رییس کمیته ملی المپیک نشان کماندار برتر پارالمپیک جهان در سال 2017 به زهرا نعمتی اهدا شد؛دکتر صالحی امیری:شرایط تیم های اعزامی به جاکارتا مطلوب است

نشان افتخار برترین کماندار پارالمپیک جهان در سال 2017 از سوی دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک در نشست کمیسیون ورزشکاران کمیته به زهرا نعمتی اهدا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛دکتر صالحی امیری  رئیس کمیته ملی المپیک در ابتدای  مراسم اهدای جایزه برترین کماندار پارالمپیک جهان به زهرا نعمتی ضمن تبریک این موفقیت به جامعه ورزش کشور و و زنان ایران اظهار داشت:امروز یکی از روزهای پر میمنت برای جامعه ورزش می باشد و از دستاوردهای خوب جمهوری اسلامی ایران حضور مقتدرانه در رویدادهای بین المللی است و آنچه که این حضور را زیبا ترمی کند حضور خانمها با حفظ ارزشهای اسلامی در عرصه بین المللی است که در رویدادها مختلف افتخار آفرینی می کنند.
وی ادامه داد:اتفاق خوبی که در ورزش کشور افتاد تا یک خانم بدون توجه به محدودیت جسمانی با شایستگی در عرصه بین المللی شرکت کند تا بعنوان یکی از پرچمداران حضور بانوان کشور در عرصه  ورزش جهان افتخار ارزشمندی برای میهن عزیزمان کسب کند تا شاهد تجلیل و اهدا این نشان افتخار در کمیسیون ورزشکاران به این بانوی قهرمان باشیم.
رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد:کمیسیون ورزشکاران قهرمانان بنامی دارد که این عزیزان سرمایه های ملی ما هستند، هادی ساعی را داریم که از افتخارات ورزش ما بوده سوریان، میر اسماعیلی و دیگر قهرمانان عزیز  که مدیران آینده ورزش کشور هستند. شرایط خوبی ایجاد شده که ما کمیسیون ورزشکاران را داشته باشیم و این کمیسیون بازوی مشورتی برای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است. ما مجموعه‌ای از برنامه‌ها را برای سال ۹۷ در این کمیسیون داریم که شامل تجلیل از قهرمانان، تدوین زندگی‌نامه آن‌ها، تلاش برای حل مسائل استخدامی آن‌ها و کاهش مشکلات اقتصادی و اجتماعی این ورزشکاران است.
دکتر صالحی امیری ضمن اشاره به آماده سازی کاروان ایران برای حضور در یک رویداد بزرگ ابراز داشت: مجموعه ورزش ایران برای بازی‌های آسیایی آماده می‌شود و اکثر فدراسیونها در اردو های داخلی و برخی در اردوهای خارجی بسر می برند. در جلسات مختلف جمع‌بندی نهایی آماده شده و روزهای آینده کیفیت و کمیت تیم‌های اعزامی از سوی سخنگوی کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان ایران اعلام می‌شود که از همه این عزیزان تشکر می کنم از اصحاب رسانه که حمایت های همه جانبه ای دارند بخصوص از صدا و سیما  تشکر می کنم که حمایت همه جانبه ای از ورزش دارند.
وی ادامه داد: شرایط عمومی برای کسب افتخارات فراهم شده و ان‌شاءالله شاهد یک رویداد بزرگ خواهیم بود. شرایط تیم‌های اعزامی خوب و قابل دفاع است و من شرایط را مطلوب می‌بینم. ستاد اعزام نیز در کمیته ملی المپیک به صورت روزانه فعال است و ستاد عالی بازی‌ها هم به ریاست وزیر ورزش و جوانان جلسات هفتگی خود را دارد و این جلسات تا زمان اعزام ادامه خواهد داشت و  کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش بهترین همکاری و هماهنگی را با هم دارند.
رییس کمیته ملی المپیک گفت: با بازگشت خادم، در کشتی شرایط جدیدی شکل خواهد گرفت و امیدواریم این رشته در جاکارتا بدرخشد و امسال در کشتی قهرمانی‌های خوبی خواهیم داشت. ما امروز به همدلی و هماهنگی و پرهیز از حاشیه احتیاج داریم.
دکتر صالحی امیری خاطر نشان کرد: باید از دولت محترم و شخص آقای نوبخت هم تشکر کنم که در تامین منابع مالی  نهایت همکاری و  مساعدت را با ما داشته‌اند و امیدواریم در مرداد و شهریور، خبرهای خوبی را برای ملت ایران داشته باشیم. همچنین ما با کمیته ملی پارالمپیک هم رابطه صمیمانه‌ای داریم و رئیس کمیته پارالمپیک از مدیران فداکار انقلاب بوده که همواره با جان و دل در خدمت جامعه ورزش جانبازان و معلولان بوده است. از طرفی حضور زنان و دختران ما در المپیک و پارالمپیک تصویر زیبایی را از جمهوری اسلامی به نمایش می‌گذارد و نشان می‌دهد که ما حضور آن‌ها را یک فرصت تلقی می‌کنیم.
رییس کمیته ملی المپیک درباره اهدای جایزه برترین کماندار معلولان جهان به زهرا نعمتی تاکید کرد: آن چیزی که به نظر من از همه مهم‌تر بود، تصویری است که انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داد. این نکته بسیار مهمی است که انقلاب اسلامی حجاب را به عنوان یک فرصت ایجاد کرده نه محدودیت حضور بانوان ما در عرصه بین المللی تصویری زیبا از انقلاب اسلامی بنمایش می گذارد و نه تنها مشکلی ندارد بلکه آنرا فرصتی برای انقلاب اسلامی می دانیم.
در خاتمه نشان افتخار برترین کماندار پارالمپیک جهان در سال 2017 همراه با لوح تقدیر و جوایزی از سوی دکتر صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک به زهرا نعمتی اهدا گردید.
در نشست امروز کمیسیون ورزشکاران هادی ساعی،آرش میر اسماعیلی، الهه احمدی،سعید حسنی پور، قاسم رضایی،کیانوش رستمی، علیداد ساوه شمشکی و مجتبی عابدینی حضور داشتند.