شناسهٔ خبر: 25037128 - سرویس اجتماعی
منبع: ایسنا | لینک خبر

اخاذی از دختران به بهانه انتشار تصاویر خصوصی

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی خبر داد که قصد داشت با تهدید عدم انتشار تصاویر خصوصی، یک میلیارد ریال از یکی از شهروندان اخاذی کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سرهنگ تورج کاظمی در تشریح جزئیات این خبر گفت: چندی پیش خانمی با مراجعه به پلیس فتا اعلام کرد که مردی پس از دوستی با دخترش در فضای مجازی و جلب اعتماد وی، عکسهای خانوادگی‌اش را در فضای مجازی منتشر کرده است، که کارآگاهان پلیس فتا رسیدگی به موضوع و دستگیری متهم را در دستورکار خود قرار دادند.

وی با اشاره به تحقیقات ماموران در این زمینه گفت: تحقیقات در این خصوص ادامه داشت تا اینکه فردی با خط ناشناسی با شاکی تماس گرفته و اعلام کرد که در صورت دریافت مبلغ یک میلیارد ریال از انتشار بقیه عکس‌های خانوادگی دختر شاکی منصرف خواهد شد.

رییس پلیس فتای تهران بزرگ با اشاره به اینکه در تحقیقات پلیسی مشخص شد که متهم شماره حساب فرد دیگری را برای دریافت وجه نقد به شاکی معرفی کرده است، ادامه داد: با به دست آوردن سرنخ هایی از متهم، ماموران پلیس فتا موفق شدند متهم را در یک عملیات ضربتی در مخفیگاهش دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کنند.


کاظمی با اشاره به انجام بازجویی از متهم گفت:  متهم در بازجویی انجام شده اعتراف کرد که پس از طرح دوستی با دختران، عکس‌های خصوصی و خانوادگی شان را گرفته و چون می دانسته بدون اطلاع خانواده عکس ها را در اختیارش قرار داده اند، اقدام به اخاذی از آنان کرده است.

به گفته وی متهم در اعترافاتش اذعان کرده که چون از حساب و شماره تلفن سایر اشخاص استفاده کرده، حدس نمی زده که توسط پلیس دستگیر شود.


رییس پلیس فتای تهران اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

انتهای پیام