شناسهٔ خبر: 24687778 - سرویس ورزشی
منبع: برنا | لینک خبر

مسیر توسعه کشور با سرعت بیشتری طی می شود؛

سلطانی فر: اقدامات‌ مهمی در همه حوزه های ورزش کشور‌ انجام شده است/ با فراهم کردن بستر مناسب نتایج قابل قبولی را در رویدادهای سال 97 خواهیم گرفت

وزیر ورزش و جوانان گفت: تیم ملی فوتبال ما توانست برای اولین بار صعود مقتدرانه‌ای به جام جهانی داشته باشد که برای این امر عزم و اراده ملی لازم بود که همه دست‌اندرکاران چه در وزارت ورزش و جوانان و چه فدراسیون فوتبال با برنامه‌ریزی و تلاش توانستند این مهم را انجام دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان در آخرین جلسه هیات وزیران با دکتر روحانی درخصوص شرایط ورزش کشور در سال 96 و مهمترین برنامه‌های این وزارتخانه برای سال 97 صحبت کرد.

سلطانی‌فر در گفتگو با خبرنگار برنا اظهار داشت: پیشاپیش فرارسیدن سال جدید را به همه هموطنان عزیز در سراسر این کره خاکی که می‌دانم هر تپش قلب آنها برای اعتلا و عظمت ایران است را تبریک عرض می‌کنم. امیدوار هستم سال 97 سال خوب و موفقیت‌آمیزی برای همه مردم جهان، مسلمانان و به ویژه هموطنانمان باشد و مشکلاتی که در نیمه دوم سال 96 داشتیم دیگر نداشته باشیم، حوادثی مثل زلزله کرمانشاه، کشتی سانچی و یا سقوط هواپیما که خسارات جبران ناپذیری را به مردم ایران وارد کرد. آرزو می‌کنم در سال 97 مسیر توسعه کشور را با سرعت بیشتر و عزت و سربلندی طی کنیم. 

وی در ادامه افزود: ما در سال آینده چند رویداد بزرگ بین‌المللی بزرگ را در پیش داریم. یکی مسابقات جام جهانی روسیه است که آوردگاه بزرگی برای فوتبال جهان است. بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی جاکارتا داریم که برای ما بسیار مهم است و از حدود یک سال پیش تلاش کردیم که ستاد عالی را تشکیل و برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم. المپیک جوانان، لیگ جهانی والیبال، رقابت‌های آسیایی بسکتبال و مسابقات فوتبال جام ملت‌های آسیا از مهم‌ترین برنامه‌های ورزش کشور است که در سال 97 توجه ویژه به آن خواهیم داشت. 

وزیر ورزش و جوانان گفت: تلاش می‌کنیم با فراهم کردن همه امکانات و بستر مناسب بتوانیم نتایج آبرومندی را در همه مسابقات پیش‌رو بگیریم. سعی ما این است که هم در خصوص حضور قدرتمند در مسابقات و همچنین افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ که در سال 97 فجر چهلم را در پیش داریم بهترین تدارک را داشته باشیم. پیش‌بینی ما این است که از آغاز هفته دولت در سال 97 تا دهه فجر 97 هر هفته یک پروژه بزرگ را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم. هم موجب رضایت‌مندی مردم را فراهم کنیم و هم شرایطی ایجاد شود که ورزش ما پیشرفت لازم را داشته باشد. 

سلطانی‌فر خاطرنشان ساخت: ما با توجه به اقداماتی که در عرصه‌های مختلف داشتیم اولا در زمینه ساماندهی و بهبود تشکیلات و مستندسازی وزارت ورزش و جوانان قدم‌های اساسی و مهمی را برداشتیم. در زمینه قانون اهداف، وظایف و اختیاراتمان که بیست سال بود به تاخیر افتاده بود لایحه آن را آماده کردیم و به تصویب دولت رساندیم. الان در مجلس شورای اسلامی است و امیدواریم که در سال آینده در ماه‌های اول به تصویب برسد. در اساسنامه فدراسیون‌ها را تجدید نظر کردیم چون 16 سال بود این اساسنامه مورد بازنگری قرار نگرفته بود و اصلاحاتی را متناسب به شرایط امروز انجام دادیم. همچنین اساسنامه کمیته ملی پارالمپیک را تهیه کردیم و به دولت ارائه دادیم که پس از تصویب به کمیسیون اجتماعی برود. اصلاحاتی نیز درخصوص اساسنامه کمیته ملی المپیک و آیین‌نامه تجلیل از قهرمانان و پرداخت پاداش به آنها داشتیم و لایحه جامع نظام باشگاه‌داری را تهیه و تدوین کردیم. این اقدامات می‌تواند به ما کمک کند که حرکت روبه جلوی خودمان را در چارچوب قانون با یک رویکرد کاملا اصلاح‌گرایانه جلو ببریم. 

وی ادامه داد: تیم ملی فوتبال ما توانست برای اولین بار صعود مقتدرانه‌ای به جام جهانی داشته باشد که برای این امر عزم و اراده ملی لازم بود که همه دست‌اندرکاران چه در وزارت ورزش و جوانان و چه فدراسیون فوتبال با برنامه‌ریزی و تلاش توانستند این مهم را انجام دهند. همه رسانه‌ها نیز کمک کردند که یک صعود بی حرف و حدیث داشته باشیم. قهرمانی وزنه‌برداران ما نیز در مسابقات جام جهانی آمریکا که برای اولین بار در تاریخ اتفاق افتاد از نقاط روشن ورزش کشور در سال 96 بود. قهرمانی ووشوکاران ما نیز در مسابقات قهرمانی جهان که برای اولین بار بالاتر از چین قرار گرفتیم بسیار ارزشمند بود برای ما. در مسابقات داخل سالن آسیا و مسابقات کشورهای اسلامی با تعداد مدال‌های 36 و 39 توانستیم رتبه سوم را کسب کنیم. با وجود اینکه ما محدودیت‌هایی با رشته‌های مرتبط با بانوان داریم و در برخی از رشته‌ها به دلیل ملاحظات ایدئولوژیک نمی‌توانیم شرکت کنیم ولی بقیه ورزشکاران ما خوب افتخارآفرینی کردند. 

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: در بقیه رشته‌ها نیز در سالی که گذشت توانستیم افتخاراتی را به دست آوریم. در مسابقات کشتی در کرمانشاه تیم ما توانست قهرمان شود. امیدوار هستیم که بتوانیم همه امکانات خودمان را متمرکز و معطوف کنیم. ما ستاد عالی بازی‌های آسیایی و همچنین المپیک 2020 را از یک سال پیش تشکیل دادیم و تلاش کردیم که بتوانیم با یک بسیج و رصد مناسب بتوانیم به گونه‌ای حرکت کنیم که هم در بازی‌های آسیایی و هم در المپیک 2020 بهترین نتیجه را بگیریم.