شناسهٔ خبر: 24674795 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاو ارز کردستان خبرداد:

کشف ۳۷ کیلوگرم طلای خارجی قاچاق در استان کردستان

سنندج - دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاو ارز کردستان گفت: ۹۷۱ هزاردلار و ۳۷ کیلوگرم طلای خارجی قاچاق در استان در مجموع به ارزش ۹۵ میلیارد ریال کشف شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگارمهر، رضا میرزایی امروز دوشنبه در دوازدهمین جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سالن شهدای دولت استانداری تشکیل شد، به آمار کشفیات کالای قاچاق استان از ابتدای سال جاری تا ۲۵ اسفندماه اشاره کرد و گفت: در این مدت بیش از ۵۵ میلیون و ۶۰۵ هزاذ نخ سیگار در استان کشف شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۴ درصد کاهش یافته است.

وی میزان کشفیات موبایل را ۳۵ هزار و ۲۹۲ دستگاه خوانذ و عنوان کرد: کشفیات موبایل در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت ۵۲۱ هزار و سی و یک لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده که این میزان نسبت به مدت مشابه آن دو درصد کاهش یافته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاو ارز کردستان اضافه کرد: میزان کشفیات مواد محترقه هم در استان ۱۱ میلیون و ۱۵ هزار و سی و یک عدد مواد محترقه کشف شده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

میرزایی میزان کشفیات چای قاچاق و پارچه را به ترتیب ۱۰ هزار و ۳۸۹ کیلوگرم و ۴۷ هزار و ۱۱۵ متر خواند و افزود: میزان کشفیات چای در سال جاری نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۲۹ درصد و پارچه هم۶۸ درصد کاهش یافته است.

وی تعداد کل پرونده های تشکیل شده قاچاق را ۵ هزار و ۴۵۴ فقره ذکر کرد و گفت: تعداد پرونده های تشکیل شده ۱۹ درسد نسبت به مدت مشابه ان در سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت ۳ هزار و ۲۰ نفر متهم دستگیر شده که ۲۹ درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالاو ارز کردستان از افزایش دو درصدی باندهای متلاشی شده قاچاق خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تا ۲۵ اسفندماه ۵۴ باند قاچاق در استان متلاشی شده است.

میرزایی اظهارداشت: در سال جاری ۳۷ کیلوگرم طلای خارجی قاچاق توسط مرزبانی و اداره کل اطلاعات استان به ارزش ۵۵ میلیارد ریال و مقدار ۹۷۱ هزار دلار به ارزش ۴۰ میلیارد ریال کشف شده است.