شناسهٔ خبر: 24674736 - سرویس اجتماعی
منبع: جماران | لینک خبر

مبارزه با موادمخدر با همکاری همه بخش ها معنادار می شود

به گزارش ایرنا سید دانیال محبی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انجام فعالیت های برنامه ریزی شده در حوزه سمن

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا سید دانیال محبی روز دوشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: انجام فعالیت های برنامه ریزی شده در حوزه سمن ها با هدف توانمندسازی جامعه و برگزاری نشست های مختلف با حضور افراد دست اندرکار در بخش های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و هنری نقش مهمی در مبارزه با پدیده شوم مواد مخدر دارد.
وی افزود: با توجه به هوش خدادادی بسیاری از افرادی که در مسیر فعالیت علیه انسان ها گام بر می دارند، مسئولان فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش باید نخبگان را در سنین پایین شناسایی و با برنامه ریزی هدفمند آنان را در مسیر درست هدایت کنند.
وی تصریح کرد: معلمان با توجه ویژه به دانش آموزان با ضریب هوشی بالا می توانند هدفی درست و سالم را برای آنان ترسیم کنند.
استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به پیچیدگی زیاد فعالیت در حوزه مبارزه با مواد مخدر گفت: باید با پیش بینی اقدامات کارشناسی شده در همه بخش ها نگذاریم خون شهدا مبارزه با مواد مخدر به هدر رود.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان نیز در این نشست با تشریح فعالیت های شاخص دستگاههای عضو این شورا گفت: 206 تن مواد مخدر در 11 ماهه امسال در استان کشف شده است.
محمدهادی مرعشی افزود: بیشترین کشفیات مواد مخدر به ترتیب به نیروی انتظامی، مرزبانی، اطلاعات و سپاه اختصاص دارد.
وی ادامه داد: تریاک و بعد از آن حشیش بیشترین نوع کشفیات دستگاههای دست اندرکار در امر مبارزه با مواد مخدر در سیستان و بلوچستان بوده است.
وی تصریح کرد: بیش از 6 هزار و 500 عملیات در این مدت در استان علیه قاچاقچیان مواد مخدر انجام شده است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سیستان و بلوچستان افزود: در این مدت 328 درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در استان رخ داده و 139 باند سوداگران مرگ منهدم شده است.
وی اظهار داشت: 57 مرکز گذری کاهش آسیب امسال در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این مجموعه امسال 14 شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم نظام کرده است.
سردار محمد قنبری افزود: امسال 126 تن مواد مخدر توسط ماموران انتظامی در سیستان و بلوچستان کشف و هفت نفر از سرشاخه های اصلی باندهای ورود و ترانزیت مواد افیونی در استان دستگیر شدند.
وی ادامه داد: همچنین در این مدت 109 باند مواد مخدر منهدم و 22 نفر از سوداگران مرگ در درگیری با ماموران به هلاکت رسیدند.
وی بازدارنده نبودن مجازات ها، خلاء های مرزی و امکانات کم موجود در ایستگاههای بازرسی برای اسکان و استراحت ماموران را از مهمترین مشکلات این مجموعه برشمرد.
محمدرضا سراوانی مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: طرح جمع آوری معتادان ویژه عید نوروز در حال اجراست و تاکنون 495 معتاد در سطح استان جمع آوری و به مراکز مشخص منتقل شدند.
3042**6081
انتهای پیام