شناسهٔ خبر: 24672405 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایسنا | لینک خبر

غارت گسترده عفرین توسط ارتش ترکیه و شورشیان سوری+ تصاویر

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از عملیات گسترده غارت و سرقت دارایی‌های غیر نظامیان شهر عفرین از سوی ارتش ترکیه و شبه نظامیان مخالف سوری وابسته به دولت آنکارا خبر داد.

صاحب‌خبر -

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌،  ‌به نوشته روزنامه النهار ،  دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای ترکیه و شبه نظامیان مخالف سوری بعد از ورود به شهر عفرین شروع به غارت و سرقت دارایی‌های غیر نظامیان، خودروها و مغازه‌های ساکنان این شهر واقع در شمال غربی سوریه کردند.

غارت عفرین

خبرگزاری فرانسه نیز ده‌ها تصویر را منتشر کرده است که اقدام ارتش ترکیه و شورشیان ارتش آزاد سوریه در  غارت و سرقت  دارایی‌های غیر نظامیان بعد از ورود  آنها به شهر عفرین را اثبات می‌کند.

دیده بان حقوق بشر سوریه به‌ نقل‌ از برخی منابع، گفت‌: تعداد زیادی از روستاها از سوی نیروهای عملیات شاخه "زیتون" تحت رهبری نیروهای ترکیه مورد غارت قرار گرفتند. علاوه بر این خودروها، منازل و ابزارهای کشاورزی این خانواده‌ها نیز از سوی این نیروها به سرقت رفته است به طوری که برخی از ساکنان عفرین خانه های خود را خالی از هر گونه وسیله  یافتند.

غارت عفرین

این مرکز  در ادامه‌ با اشاره به این که تعداد کشته‌ شدگان ارتش ترکیه و شبه نظامیان مخالف سوریه به ۴۹۶ تن از جمله ۷۸ سرباز افزایش یافته است، گفت‌، اما یگان‌های مدافع خلق کرد تاکید می‌کنند که شمار کشته شدگان کنونی ترک بسیار بیشتر از این آمار است.

دیده بان حقوق بشر سوریه از کشته شدن ۲۸۹ تن از جمله ۴۳ کودک و ۲۸ زن از غیر نظامیان کرد، عرب و مسیحی خبر داد که در جریان بمباران هوایی ، توپخانه‌ای و موشکی ترکیه و همچنین در کشتارهای منطقه عفرین، از بیستم ژانویه ۲۰۱۸ تاکنون جان خود را از دست دادند.  این بمباران‌ها همچنین موجب زخمی شدن صدها شهروند نیز شده است.

طبق این گزارش، نیروهای ترکیه و شورشیان سوری صبح روز یکشنبه وارد شهر "عفرین" شدند و مجسمه "کاوه آهنگر" و نمادهای فرهنگی کرد را در این شهر پایین کشیده و به جای آن پرچم‌های ترکیه را بر افراشتند.

تخریب مجسمه کاوه آهنگر در عفرین

انتهای پیام