شناسهٔ خبر: 24669449 - سرویس فرهنگی
منبع: رسا | لینک خبر

:حجت الاسلام والمسلمین نبویان تبیین کرد؛

پیام "حمله به سفارت ایران" در زمان حضور بن‌سلمان در انگلستان

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: چطور می‌شود عربستان که شیعیان را تکفیر می‌کند فرقه خاصی به‌عنوان جریان شیعی را مطلوب بداند و از آن دفاع کند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود نبویان معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا ضمن آرزوی سلامتی برای مردم ایران در سال جدید درباره هتک‌حرمت‌های اخیر جریان شیرازی در لندن اظهار داشت: قضیه اشغال سفارت ایران در لندن توسط فرقه شیرازی‌ها چند نکته را مشخص می‌کند.

انفعال پلیس انگلستان و اثبات تشیع انگلیسی

وی در تبیین نکته اول گفت: نکته نخست اشغال سفارت ایران است که با نظارت و جلوی چشمان پلیس لندن صورت گرفت که با انفعال کامل آنها همراه بود، این نکته ثابت کننده فرمایش رهبرمعظم انقلاب بود که از این جریان به تشیع لندنی تعبیر کردند و انگلیسی بودن این فرقه را اثبات می‌کند.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: چندروز قبل از اشغال سفارت ایران در لندن، خبر دیگری مبنی بر تعرض یک نفر به سفارت ایران در اتریش شنیده می‌شود و این فرد توسط پلیس وین به‌دلیل ضرورت حفاظت از سفارت کشته می‌شود؛ اما در قضیه اشغال سفارت ایران در لندن کاملا انفعال پلیس لندن مشهود است.

وی پایین کشیدن پرچم ایران را سند محکمی برای دشمنی تشیع انگلیسی با مردم ایران دانست و بیان کرد: پایین کشیدن پرچم ایران و جایگزین کردن پرچم خودساخته جریان شیرازی نکته مهمی است که پیام آن مخالفت جریان شیرازی نه‌ صرفا با عده‌ای خاص مانند مسئولان نظام و کشور که با ملت و کشور ایران مخالف هستند و پایین کشیدن پرچم کشور این نکته را به آسانی ثابت می‌کند.

پیام حضور بن‌سلمان در انگلستان

حجت الاسلام والمسلمین نبویان در ادامه حضور بن‌سلمان در زمان حمله به سفارت ایران را دارای پیام دانست و گفت: نکته سوم اشغال سفارت ایران زمانی انجام می‌شود که بن‌سلمان ولیعهد عربستان در کشور انگلستان حضور دارد، نکته جالبی که وجود دارد این است که کشور عربستان منشأ پیدایش شدیدترین دشمن شیعه یعنی وهابیت است، چطور می‌شود عربستان که شیعیان را تکفیر می‌کند فرقه خاصی به‌عنوان جریان شیعی را مطلوب بداند و از آن دفاع کند.

وی با بیان‌این‌که دشمنان و توهین‌کنندگان به اهل‌سنت مورد حمایت انگلستان و عربستان هستند تصریح کرد: برادران اهل‌سنت جهان باید توجه داشته باشند که توهین‌کنندگان به مقدسات اهل‌سنت شیعیان و مردم عزیز ایران نیستند بلکه کسانی توهین می‌کنند که مورد حمایت انگلستان و عربستان هستند، خود عربستان از این فرقه دفاع می‌کند و این درحالی است که رهبرمعظم انقلاب سبّ صحابه و همسران پیامبر(ص) را حرام می‌دانند؛ پس برادران اهل سنت در کشور و خارج از ایران بدانند که شیعیان حقیقی دنبال وحدت هستند.

نابودی اسلام، هدف تشیع انگلیسی و اسلام آمریکایی

نماینده سابق مجلس سرنوشت اتصال به عربستان را خیانت توصیف نمود و تأکید کرد: اهل سنت جهان باید توجه داشته باشد که اگر کسی وصل به عربستان شود سرنوشت این فرقه‌شیرازی درانتظار آنها است که جز خیانت، کاری از دست آنها برنمی‌‌آید؛ چراکه عربستان به‌دنبال دفاع از شیعه یا اهل‌سنت نیست، بلکه به‌دنبال دفاع از مطامع و اهداف سیاسی خودش است.

وی با اشاره به ضرورت شناخت تفرقه افکنان بین مسلمانان و برائت از آنها بیان کرد: جریان شیرازی ادعا می‌کنند طرفدار اهل‌بیت طاهرین هستند، باید از این فرقه سؤال کرد آیا هنگام حمله داعش به حرم حضرت زینب(س) یک نفر از این جریان از حرم دفاع کردند، در عراق چند نفر از فرقه شیرازی در دفاع از اهل‌بیت طاهرین شهید دادند؛ پس این سخن آنها هم کذب است، نتیجه این‌که تشیع انگلیسی مورد حمایت عربستان، شیعه نیست و برادران اهل‌سنت و شیعیان جهان باید افرادی که به‌دنبال تفرقه هستند را بیشتر بشناسند.

معاون فرهنگی مجمع تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به سخن رهبرمعظم انقلاب گفت: به تعبیر رهبرمعظم انقلاب تشیع لندنی و اسلام آمریکایی دو لبه یک قیچی هستند که هدفشان نابودی اسلام است.

روشنگری همراه حفظ وحدت

وی وظیفه نخبگان و مردم را روشنگری با حفظ وحدت دانست و بیان کرد: در مقابل تحرکات این جریان بایستی با حفظ وحدت،آگاهی بخشی بیشتر، اهداف جریان‌هایی مانند تشیع انگلیسی برای مردم و جوانان روشن شود تا از سرمایه‌های انسانی و اقتصادی دنیای اسلام در مقابل جهان کفر بتوان دفاع نمود؛ راه دفاع از اهل‌بیت نوکری انگلستان و اهانت به مقدسات اهل‌سنت نیست؛ چراکه شیعه دارای برهان و استدلال برای اعتقادات خود است و نیازی به توهین نیست.

نماینده سابق مجلس در پایان با اشاره به دشمنی دولت انگلستان با مردم ایران تصریح کرد: کشوری مانند انگلستان که دشمن ملت ایران است و همین هفته گذشته در شورای امنیت پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای را می‌دهد که ایران را تحریم و محکوم کند، از این فرقه شیعه دفاع می‌کند، اکثریت کشور ایران شیعه است که مبغوض انگلستان است، اما همین انگلستان از این فرقه شیرازی دفاع می‌کند؛ از این‌رو تقلبی بودن این فرقه ثابت می‌شود./۸۷۶/ت۳۰۱/س

خبرنگار: مهدی شاهی