شناسهٔ خبر: 24669212 - سرویس استانی
منبع: مهر | لینک خبر

معاون سواد آموزی استان بوشهر:

۱۵ هزار نفر در استان بوشهر تحت پوشش سوادآموزی قرار گرفتند

بوشهر - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: از چهار سال گذشته تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر در دوره‌های مختلف سواد آموزی تحت پوشش قرار گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا دانش‌فر یکشنبه‌شب در نشست کارگاه آموزشی طرح آموزش رایانه ویژه آموزش‌دهندگان اظهار داشت: بکارگیری روش‌های مناسب آموختن استفاده از رایانه به سوادآموزان دوره انتقال یک ضرورت است.

وی بیان کرد: در آموزش رایانه به افراد سواد آموز باید تفاوت‌ها را نسبت به دیگر افراد جامعه در نظر گرفت و با توجه به این مهم شیوه‌هایی ساده، مناسب و در عین حال مؤثر برای یادگیری  این سواد آموزان استفاده شود.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۶ تاکنون آموزش مقدماتی رایانه به ۱۰۰ سواد آموز دوره انتقال استان ارایه شده است.

دانش‌فر گفت: سواد آموزان دوره انتقال برای کسب مهارت متناسب با نیازها، علاوه بر مهارت های اجتماعی به فناوری های جدید نیز احتیاج دارند.

وی با تاکید بر اینکه کار آموزش رایانه باید در کنار آموزش سواد به بی‌سوادان صورت گیرد، افزود: با وجود اهمیت فراوان آموزش طرح رایانه به سواد آموزان نباید کوچک‌ترین خللی در برگزاری کلاس های درسی و آموزش  و یادگیری سواد آموزان به وجود آید.

دانش‌فر خاطرنشان کرد: تغییرات زیادتر در شیوه نگارش کتاب های درسی و همچنین کاربردی‌تر کردن بیشتر رایانه دردوره های مختلف سواد آموزی مسیر را برای عادی تر شدن ورود این ابزار جدید به دوره های تحصیلی سواد آموزان فراهم می کند.

وی افزود: از چهار سال گذشته تاکنون با همت و تلاش آموزش دهندگان بیش از ۱۵ هزار نفر در دوره های مختلف سواد آموزی تحت پوشش قرار گرفته اند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر تصریح کرد: برای داشتن جامعه‌ای توسعه یافته راهی به جز کارآمدتر کردن و بروزرسانی روش‌ها و ابزار یادگیری نداریم.