شناسهٔ خبر: 24611425 - سرویس بین‌الملل
منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده آیت الله العظمی سیستانی در پاکستان:

فتوای دفاع آیت الله العظمی سیستانی موجب رونق دوباره نجف شد

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین محسن نجفی گفت: فتوای حضرت آیت الله سیستانی در سال ۲۰۱۴ مسیر تاریخ معاصر را تغییر داد و نجف اشرف و علمای آن به خاطر این فتوا رونق و احترام تازه ای در جهان یافتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین محسن نجفی نماینده حضرت آیت الله سیستانی در پاکستان در گفت‌وگو با پایگاه نون عراق گفت: فتوای حضرت آیت الله سیستانی در سال 2014 مسیر تاریخ معاصر را تغییر داد و نجف اشرف و علمای آن به خاطر این فتوا رونق تازه ای در جهان یافتند.

وی درباره برگزاری جشنواره نسیم کربلا در شهرهای مختلف پاکستان توسط آستان مقدس حسینی گفت: این جشنواره گروه های مختلف مردمی را در این شهرها دور خود جمع می کند و  فرصتی برای دیدار و ملاقات مؤمنان در این شهرها است که مقبولیت خوبی نیز در میان مردم پیدا کرده است.

نماینده حضرت  آیت الله سیستانی ادامه داد: اکثر شرکت کنندگان در این جشنواره برای مشاهده پرچم حرم امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام در جشنواره شرکت می کنند زیرا بر این باورند که تبرک جستن به این پرچم همچون زیارت این دو شخصیت عظیم دینی است و از سویی اهل سنت پاکستان نیز در این جشنواره حضور خوبی دارند.

وی تاکید کرد: فتوای دفاع حضرت آیت الله سیستانی در سال 2014 مسیر تاریخ جدید را در عراق و منطقه تغییر داد، زیرا توطئه ای بزرگ علیه کشورهای منطقه جریان داشت که این فتوا تمام حساب های دشمنان را بر هم زد و از سوی دیگر این فتوا در جایگاه تاریخی نجف اشرف هم تاثیر داشت زیرا نجف اشرف همواره در طول تاریخ در برابر توطئه ها ایستاده است و اکنون نجف با این فتوا رونق تازه ای یافت و بیش از پیش مورد احترام بین المللی قرار گرفت و اینها از برکات فتوای سید سیستانی است.