شناسهٔ خبر: 24610328 - سرویس سیاسی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

معارفه یک روحانی سپاهی که تخصص اولیه‌اش «گزینش» است

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - ایسنا نوشت: رئیس جدید دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به سابقه 30 سال حضور خود در مجموعه سپاه اظهار کرد: به سپاهی بودن خود افتخار می‌کنم اما امروز در خدمت همه نیروهای مسلح هستم.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علی سعیدی رئیس دفتر جدید دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا صبح چهارشنبه در مراسم معارفه خود با اشاره به سابقه 30 سال حضور در مجموعه سپاه اظهار کرد: تخصص اولیه من گزینش است. در این راستا بیش از 10 دوره ارزیابی و گزینش را تدریس کرده‌ام.

رئیس دفتر عقیدتی- سیاسی فرماندهی کل قوا با تاکید بر اینکه به سپاهی بودن خودم افتخار می کنم اما امروز در خدمت همه نیروهای مسلح هستم، اظهار کرد: در نگرش دینی انتصاب مسئولیت‌ها براساس صلاحیت‌ها انجام می شود و هر چه که مسئولیت سنگین‌تر باشد، صلاحیت بیشتری را می طلبد. همچنین مسئولیت الزاماتی دارد که نیازمند تداوم و افزایش صلاحیت‌ها است. در همین راستا در نیروهای مسلح واقعا مسئولیت‌ها آنقدر سنگین است که نیازمند مراقبت‌های بعد از انتصاب است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح و فرماندهان نظامی منتسب به دو جایگاه ولایت فقیه و فرماندهی کل قوا هستند. در نتیجه این دو جایگاه اقتضائاتی دارد که همه باید در بالاترین نظام ارزش‌ها قرار بگیرد. قطعا کسانی که در جایگاه الگو قرار می گیرند، باید مراقبت‌های بسیاری از خود داشته باشند؛ چراکه جایگاه الگو اقتضائات خاصی دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا صفایی رئیس دفتر پیشین دفتر عقیدتی-سیاسی فرماندهی کل قوا نیز در این مراسم با اشاره به تاریخچه تاسیس سازمان عقیدتی-سیاسی در نیروهای مسلح گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی زمانی که زمزمه‌های انحلال ارتش مطرح شد، امام خمینی فرمودند که ارتش باید بماند اما یک تشکیلات دینی نیز در کنار آن قرار بگیرد. در آن زمان برخی از فرماندهان وقت ارتش از جمله تیمسار فلاحی معتقد بودند که تاسیس این مجموعه به وحدت فرماندهی در ارتش لطمه وارد می کند. امام پس از شنیدن این اظهارات اعلام کردند که چنین ارتشی نمی خواهیم. اما در نهایت مجموعه سازمان عقیدتی -سیاسی در ارتش تاسیس شد و به دستور امام من مسئولیت آن مجموعه را عهده‌دار شدم.

صفایی با بیان اینکه خدا را شکر می کنم که طی 39 سال پس از پیروزی انقلاب با حکم دو امام (امام خمینی و مقام معظم رهبری به عنوان امام وقت) ایفای مسئولیت کرده‌ام خاطر نشان کرد: مسئولیت ها در نظام سالامی امانتی بسیار سنگین هستند که باید افراد در انجام آنها تلاش فراوانی بکنند.


روحانیت در نیروهای مسلح جایگاه رفیعی دارد
سرلشکر محمدحسین باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، صبح روز چهارشنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس دفتر عقیدتی-سیاسی فرماندهی کل قوا با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت در نظام اسلامی اظهار کرد: حقیقتا در نظام اسلامی، روحانیت معظم جایگاه بی بدیل و استثنایی دارد و به طور ویژه این افراد در نیروهای مسلح از جایگاه رفیع و ارزشمندی برخوردار هستند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر نقش روحانیت در توسعه فکری و افزایش بصیرت گفت: در نیروهای مسلح این مسئولیت برعهده مجموعه سازمان‌های عقیدتی سیاسی و دفتر نمایندگی فرماندهی کل قوا قرار دارد. دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا مسئولتی خطیری جهت نظارت و هماهنگی بین دفاتر عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح و همچنین نمایندگی مقام معظم رهبری در سپاه را برعهده دارد.
وی با اشاره به ارتقای سطح معنویت در میان نیروهای مسلح در حیطه دو دهه گذشته خاطر نشان کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین صفایی در بیش از دو دهه‌ای که مسئولیت رئیس دفتری دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی کل قوا را برعهده داشتند، گامهای خوبی در جهت ارتقای سطح معنویت در نیروهای مسلح برداشتند و امروز وضعیت اعتقادی در نیروهای مسلح به هیچ وجه قابل مقایسه با گذشته نیست.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه به عنوان رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می کنم که همه همکارانم در این ستاد و قاطبه فرماندهان نظامی مسئولیت عقیدتی- سیاسی را از وظایف خود می‌دانیم، گفت: براساس حکم داده شده از سوی فرماندهی کل قوا، برای حجت‌الاسلام سعیدی و تاکید ایشان بر لزوم همکاری و هماهنگی با مجموعه ستاد کل اعلام می کنیم که قطعا این همکاری انجام و ارتقا خواهد یافت. ان‌شاء الله در این همکاری‌ها نقاط قوت در کنار یکدیگر جمع می شوند و نقاط ضعف نیز مشخص و ما تدوین و اتخاذ راهبردهایی مناسب برطرف خواهند شد.

29215