شناسهٔ خبر: 24600584 - سرویس ورزشی
منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

شام آخر آنتونیو

از چند وقت پیش که صدای اعتراض آنتونیو کونته ‌سرمربی ایتالیایی چلسی از مدیران تیم لندنی علنی‌تر شد و سیاست‌های آنها در زمینه خرید بازیکنان جدید را به باد انتقاد گرفت، خیلی از فوتبالی‌ها و حتی خود کونته به خوبی می‌دانستند که ساعات حضور او در استمفوردبریج به شماره افتاده است. از دست رفتن شانس قهرمانی مجدد در لیگ برتر و عدم موفقیت در جام حذفی موجب شد تا لیگ قهرمانان اروپا تنها امید او و تیمش برای درخشش دوباره باشد. بازی رفت این تیم در مرحله یک هشتم نهایی در خانه مقابل بارسا با تک ویلیان پیش می‌رفت که لیونل مسی در نهمین تقابل خود با چلسی، برای اولین بار دروازه این تیم را باز کرد تا رویاهای کونته برای موفقیت در چلسی تا حدود زیادی از بین برود. کونته و یارانش حالا امشب در نوکمپ مهمان والورده و شاگردانش هستند و به خوبی می‌دانند که این بازی دشوار، می‌تواند آخرین حضور اروپایی کونته روی نیمکت چلسی باشد.

صاحب‌خبر -

دیدار چلسی و بارسا از جمله دیدارهای تکراری فوتبال باشگاهی اروپا طی چند سال اخیر به حساب میآید؛ به گونهای که تاکنون 13 بار مقابل یکدیگر قرار گرفته ( همگی بعد از سال 2000 ) که سهم آبیهای لندن چهار و آبی اناریهای بارسا سه پیروزی بوده است. هر دو تیم نیز به طور مساوی 19 بار موفق به گشودن دروازه حریف خود شدهاند. این سومین بار است که چلسی و بارسا در مرحله یک هشتم نهایی مقابل یکدیگر قرار میگیرند و شاگردان والورده اگر بتوانند این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند، به رکورد 11 سال متوالی صعود به مرحله یکچهارم نهایی میرسند. در مقابل چلسی در پنج فصل گذشته تنها یک بار موفق به صعود از این مرحله شده و در دو سال اخیر نیز موفقیتی در این زمینه نداشته است.

عملکرد بالای این فصل بارسا موجب شده تا بسیاری شانس این تیم برای صعود را زیاد بدانند. این تیم در سه بازی خانگی این فصل لیگ قهرمانان آمار 100 درصد پیروزی را از خود بر جای گذاشته است. از سوی دیگر، بارساییها آمار و رکورد بینظیری در بازیهای خانگی در مسابقات اروپایی دارند به گونهای که از سپتامبر سال 2013 تاکنون آنها در 24 بازی خانگی خود 22 پیروزی و دو تساوی به دست آوردهاند. این تیم در زمینه تقابل با تیمهای انگلیسی در خانه نیز آمار قابل قبولی داشته است. آبی اناریپوشان در 32 بازی اخیر خود در خانه مقابل تیمهای انگلیسی 19 پیروزی و تنها دو باخت از خود بر جای گذاشتهاند.

در مقابل این عملکرد درخشان بارسا، تنها دلخوشی چلسی و طرفدارانش این است که این تیم در چهار بازی قبلی خود در نیوکمپ هرگز طعم شکست را نچشیده است. از سوی دیگر، چلسی در ده سفر اخیری که به اسپانیا داشته و با تیمهای مختلف این کشور بازی کرده، سه پیروزی و هفت تساوی به دست آورده است. با این حال کونته به خوبی میداند بازی مقابل تیمی که ستارههایی همچون مسی و سوارز را دارد، تا چه اندازه میتواند دشوار باشد. هر چه از زمان بازی امشب بیشتر بگذرد، فشار روی مدافعان چلسی بیشتر خواهد بود زیرا آمار میگوید از 72 گلی که بازیکنان بارسا در این فصل به ثمر رساندهاند، تنها چهار گل مربوط به 15 دقیقه اول بوده است.