شناسهٔ خبر: 24600208 - سرویس اقتصادی
منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

تشدید برخورد با متخلفان بازار عید

یدا... صادقی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، به تدابیر اندیشیده شده برای نظارت بر بازار شب عید اشاره کرد و گفت: امسال استانداری، رئیس ستاد تنظیم بازار بوده و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نیز به همراه وزارت جهاد کشاورزی و دیگر دستگاه‌هایی که به نوعی در بازار و تنظیم بازار دست دارند، به عنوان عضو این ستاد فعالیت خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

وی با اشاره به نحوه عملکرد تعزیرات حکومتی در گشتهای نوروز بیان کرد: ترتیبی داده شده که تخلفات ناهنجاری که توسط گشتهای مشترک دیده میشود درجا رسیدگی و حکم آن در محل تخلف توسط تعزیرات حکومتی صادر شود.

صادقی ادامه داد: هماهنگیهای لازم برای تأمین کالا و برگزاری نمایشگاههای نوروزی انجام شده که بر این اساس پنج نمایشگاه در تهران و 15 نمایشگاه استان تهران برگزار شده است که این نمایشگاهها کالاهای مورد نیاز مردم را با تخفیف 15 درصدی نسبت به بازار عرضه میکنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران همچنین درباره تدابیر اندیشیده شده برای کاهش تخلفات در بازار میوه و ترهبار گفت: بخشی از بازار مربوط به آمادهسازی و عرضه میوه شب عید است که تا مرحله تأمین و دپو در انبارهای عمدهفروشی شهر بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است و حملونقل از محل انبارها تا محل عرضه به واحدهای صنفی برمیگردد که تحت پوشش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران انجام خواهد شد و از طریق غرفههای میوه و ترهبار شهر تهران و شهرستانهای استان تهران توزیع خواهد شد. البته این سازمان وظیفه نظارت بر قیمتها را نیز بر عهده دارد.

همچنین در بازار شب عید یکی از بخشهایی که مورد اعتراض مردمی قرار دارد، فروش بلیت وسایل حملونقل است که صادقی در این باره گفت: ستاد سفرهای نوروزی با کمیتههای مختلف تشکیلشده که یکی از کمیتههای این مجموعه، کمیته نظارت بر خدمات مسافرتی است؛ به گونهای که در آن تمامی خدماتی که توسط شرکتهای دولتی، تعاونی و خصوصی ارائه میشود توسط بازرسان کنترل خواهد شد. از جمله واحدهای مدنظر، واحدهای حملونقل و آژانسهای مسافرتی فروشنده بلیت قطار، هواپیما و اتوبوس است.

عرضه گوشت قرمز وارداتی با نرخ 33 هزار تومان در بازار

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی، قیمت گوشت قرمز وارداتی (تنظیم بازاری) را 33 هزار تومان اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، علیاصغر ملکی افزود: این گوشتها در فروشگاههای زنجیرهای، هایپرمارکتها، میادین میوه و ترهبار و ... عرضه میشود. قیمت گوشتهای وارداتی برای مصرفکنندگان
33 هزار تومان است. رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: در حال حاضر قیمت گوشت قرمز شقه بدون دنبه داخلی برای فروشندگان 39 تا 40 هزار تومان است که با احتساب 10 درصد سود این کالا به نرخ 43 تا 44 هزار تومان به دست مصرفکنندگان میرسد. وی در ادامه ضمن اشاره به رشد 2000 تومانی قیمت گوشت قرمز نسبت به ماه گذشته افزود: کمبود عرضه دام و رشد میزان تقاضا در روزهای پایانی سال از جمله دلایل افزایش قیمت این محصول در سطح کشور بوده است. ملکی بیان کرد: همه ساله مردم در ماههای پایانی سال شاهد افزایش قیمت گوشت در بازار هستند.

هزینه تولید مرغ 1000 تومان افزایش یافت

دبیر انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی از افزایش هزار تومانی هزینه تولید مرغ در کشور ناشی از افزایش 35 درصدی قیمت خوراک دام خبر داد. محمد یوسفی در گفتوگو با تسنیم اظهار کرد: قیمت جهانی ذرت و سویا که در خوراک مرغ استفاده دارد، افزایش یافته است به طوری که هر تن ذرت از 190 دلار به 240 دلار و کنجاله سویا از هر تن 350 دلار به 470 دلار افزایش یافته است.وی افزود: در کنار افزایش قیمت جهانی این نهادهها، افزایش قیمت دلار نیز عامل بالا رفتن 35 درصدی قیمت خوراک دام در بازار داخلی شده است. دبیر انجمن پرورشدهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: هزینه تولید مرغ گوشتی بالا رفته و با هزار تومان افزایش به 8500 تومان رسیده است، در حالی که این محصول اکنون در بازار به قیمت 7200 تا 7300 تومان به فروش میرسد. وی تصریح کرد: فروش مرغ با این قیمت منجر به ضرر و زیان مرغداران شده است اما ستاد تنظیم بازار و سایر مسئولان دولتی توجهی به نامهنگاریهای ما ندارند.