شناسهٔ خبر: 24308275 - سرویس اجتماعی
منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

ویتامین‌هایی که با مصرف آنها از شر استرس خلاص می‌شوید

با استفاده از مکمل‌های ویتامین می‌توان راه ساده‌ای برای درمان اختلالات اضطراب و استرس پیدا کرد.

صاحب‌خبر -
به گزارش نامه نیوز مطالعات زیادی، ارتباط میان کمبود ویتامین‌ها و املاح خاص و اختلالات اضطراب و استرس را ثابت کرده است. با استفاده از مکمل‌های ویتامین می‌توان راه ساده‌ای برای درمان این اختلالات پیدا کرد که منجر به کاهش استرس می شود.

ویتامین B

مکمل‌های ویتامین B به دلیل تاثیراتی که بر روی استرس و اضطراب دارند، مدت‌هاست به‌عنوان ویتامین‌های ضد استرس نام برده می‌شوند. مطالعه‌ای که سال ۲۰۱۳ انجام شد و در ژورنال پزشکی به چاپ رسید، نشان داد ویتامین B به میزان چشمگیر باعث بهبود علائم اضطراب و استرس می‌شود و تاثیرات مثبتی بر این علائم دارد.

براساس این تحقیقات،مصرف روزانه ۱۸ گرم اینوزیتول (یک نوع ویتامینB) در مبتلایان اختلالات ترس، افسردگی و اختلالات وسواسی مانند داروی ضداضطراب عمل کرده و عوارض جانبی کمتری ایجاد می‌کند.همچنین،میان کمبود ویتامین B6 با حملات تنفسی ارتباط وجود دارد.ویتامین B6و ویتامین B12 نیز در بهبود اضطراب و استرس و افسردگی ناشی از عوامل پیش از قاعدگی نقش دارند.

استفاده از مکمل‌های ویتامین B،اضافه کردن موادغذایی خاصی مانند سیب‌زمینی، موز و بوقلمون به رژیم غذایی،نیاز بدن را از این ویتامین‌ها تامین می‌کند.

ویتامین C

این ویتامین، آنتی‌اکسیدانی شناخته شده است که فواید زیادی برای سلامت دارد. ویتامین c در مبتلایان اضطراب،نقش درمانی موثری دارد. براساس مطالعه‌ای که سال ۲۰۱۵ انجام شد، استفاده از مکمل‌های ویتامینc، راه موثری برای درمان و حتی جلوگیری از اضطراب است. اضافه کردن موادغذایی حاوی این ویتامین نظیر مرکبات و بخصوص لیمو ترش،گلابی و انواع فلفل می‌تواند تاثیرات بهتری داشته باشد.

ویتامین D

کمبود ویتامین D با بدخلقی، اضطراب و افسردگی ارتباط دارد و ریسک سرطان و دیگر بیماری‌ها را نیز افزایش می‌دهد.مصرف این ویتامین در درمان اختلال خلقی فصلی (SAD) نیز موثر است. ویتامین D در مواد غذایی مانند انواع ماهی،تخم مرغ یا مکمل‌هایی مانند روغن کبد ماهی وجوددارد. قرارگرفتن در معرض نور آفتاب نیز باعث ساخته شدن ویتامین D و تقویت روحیه می‌شود.

منیزیم

مرکز تحقیقات پزشکی دانشگاه مریلند آمریکا می‌گوید، کمبود منیزیم در بدن به کاهش تولید سروتونین منجر می‌شود. درعین حال نشان داده شده، داروهای ضدافسردگی، سطح منیزیم مغز را افزایش می‌دهد. براساس مطالعات، درمان با منیزیم به بهبود افسردگی و عوارض آن مثل اضطراب و بی‌خوابی می‌انجامد. پودر کاکائو، دانه سویا، موز و ماهی، مواد غذایی سرشار از منیزیم هستند.

 

منبع:چطور