شناسهٔ خبر: 24268489 - سرویس سیاسی
منبع: الف | لینک خبر

بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا درباره انتقال سفارت این کشور به قدس

وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای از انتقال سفارت این کشور به قدس اشغالی در ماه مه خبر داد.

صاحب‌خبر -
 به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در تارنمای این وزارتخانه قرار گرفت اعلام کرد: آمریکا در نظر دارد سفارت جدید خود در اورشلیم (قدس) را افتتاح کند. این افتتاح با هفتادمین سالگرد تاسیس اسرائیل همزمان خواهد شد. سفارتخانه آمریکا در ابتدای کار در منطقه آرنونا (Arnona) و ساختمانی مدرن مستقر می‌شود که در حال حاضر کار‌های کنسولی مرتبط با کنسولگری آمریکا در قدس در آن انجام می‌گیرد.

کار‌های کنسولی از جمله صدور و خدمات روادید برای شهروندان آمریکایی بی هیچ اخلالی همچنان در ساختمان آرنونا که بخشی از سفارت خواهد بود، ادامه خواهد داشت. سرکنسولگری نیز ماموریت جداگانه خود را بدون هیچ تغییری در ماموریتی محوله، از منطقه تاریخی آرگون رود (Agron Road) انجام خواهد داد.

در ابتدای کار، سفارتخانه موقت در آرنونا شامل فضای دفتری برای سفیر و شمار اندکی از کارکنان خواهد بود. تا پایان سال آینده، هدف ما افتتاح سفارت جدید در کنار مجتمع آرنونا است که فضای بیشتری را در اختیار سفیر و تیم وی قرار می‌دهد.

همچنین کار جستجو برای یافتن منطقه‌ای برای احداث سفارتخانه دائم نیز شروع می‌شود که طراحی و ساخت آن کاری بلند مدت خواهد بود.

ما از اینکه این گام تاریخی را برمی داریم خرسندیم و در انتظار ماه مه و روز افتتاح خواهیم نشست.