شناسهٔ خبر: 24259912 - سرویس سیاسی
منبع: برنا | لینک خبر

معاون سیاسی وزیر امور خارجه:

امکان خروج ایران از برجام وجود دارد

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: اگر توافق هسته ای مزایای اقتصادی برای ایران نداشته باشد، تهران ممکن است از این توافق مهم خارج شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سید «عباس عراقچی»، معاون سیاسی وزیر امور خارجه، در گفتگو با شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی گفت: اگر توافق هسته ای مزایای اقتصادی برای ایران نداشته باشد، تهران ممکن است از این توافق مهم که در سال 2015 حاصل شد، خارج شود.

عراقچی ادامه داد: فکر می کنم موضع ما کاملا واضح و روشن است. ما مادامی که بتوانیم از توافق هسته ای سود ببریم و از مزایای آن بهره مند شویم به آن پایبند می مانیم.

او اضافه کرد: اگر آمریکا از این توافق کنار بکشد، این سئوال مهم مطرح می شود که آیا همچنان می‌توانیم از این توافق سود ببریم یا خیر. در حال حاضر، ما متقاعد نشده ایم و به این نتیجه نرسیده ایم که بدون حضور آمریکا این توافق بقا خواهد داشت و ایران می تواند از مزایای آن بهره مند شود.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: این موضوع همچنین به صورت گسترده ای به دیگر طرف های امضا کننده برجام هم بستگی دارد. همان گونه که گفتم، فعلا فکر نمی کنم آنها بتوانند بدون آمریکا به توافق پایبند بمانند. این یک موضوع مهم است.