شناسهٔ خبر: 24224471 - سرویس فرهنگی
منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

بهترین تشویق

مهر تائید «شهید زنده» بر فیلم حاتمی‌کیا

گلایه‌های ابراهیم حاتمی‌کیا در مراسم اختتامیه جشنواره اخیر فیلم فجر، بوضوح نشان از دغدغه ارزشمند و مسئولیت‌پذیری این فیلمساز نسبت به آرمان‌های نظام و انقلاب اسلامی ایران دارد. هرچند ممکن است لحن و صراحت کلامش برای برخی خوشایند نباشد و تندی و تیزی حرف‌هایش شاید چندان نشان خوبی از آن باطن دلسوز و مهربان به مخاطب ندهد.

صاحب‌خبر -

با این حال و باوجود بعضی نامهربانیها و مخالفتهای اعتقادی و ایدئولوژیک با فیلمهای حاتمیکیا، جایگاه و محبوبیت او همچنان در میان قشرهای مختلف مردم محفوظ است و ذرهای از آن کم نشده. در این میان شاید مهم ترین مهر تائید بر اثر حاتمیکیا رضایت خانواده شهدا و مدافعان حرم و قهرمانان پیدا و پنهان این سرزمین است.

بتازگی سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از دیدن فیلم سینمایی بهوقت شام، مطالبی را در خصوص این فیلم بیان کرد. شخصیتی که رهبر انقلاب در تجلیل از مقام او، عبارت «شهید زنده» را به کار بردند. پس تعریف و تائید چنین فرد شایستهای، میتواند همه خستگیها و دلخوریهای ابراهیم را از تن به در کند و او را به همان آرامش مطلوب و رضایتمندی موردنظر برساند.

آنطور که در تسنیم آمده، سردار قاسم سلیمانی پس از تماشای «بهوقت شام»، تازه ترین ساخته ابراهیم حاتمیکیا، گفت: واقعا باید از آقای حاتمیکیا تشکر کنم که خطشکنی کردند، یک کار بسیار ارزشمندی را انجام دادند. ایشان با هنرمندی خاصی توانستند در واقع گوشههایی از آن واقعیت تلخ را نشان بدهند.

سردار سلیمانی افزود: من فکر میکنم آقای حاتمیکیا با این کارشان خدمت بزرگی به همه کسانی کردند که مظلومانه و غریبانه دفاع کردند. وقتی مردم این فیلم را ببینند، بیشتر به آن خطر بزرگی که اسلام و تشیع و همه انسانیت را تهدید میکرد، پی میبرند. لذا به این دلیل عرض میکنم که ایشان خدمت بزرگی کرد، چون یک فیلمسازی نبود، یک آگاهسازی بود.

فرمانده سپاه قدس ادامه داد: به فکر متعالی ایشان واقعا تعظیم میکنم، کار بزرگی کردند و همه کسانی که ایشان را در این مسیر حمایت کردند؛ چه برادران سازمان اوج، چه کسان دیگری که دستاندرکار بودند، چه کسانی که در منطقه یا در اقداماتی که درواقع در راستای این فیلم بود، انجام دادند، کار بسیار شایسته و ارزشمندی است.

سردار سلیمانی در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: این فیلم بهرغم این که خودم این صحنهها را دیده بودم، ولی مرا بهگریه انداخت. من از طرف همه مجاهدین و شهدا و رزمندههای مظلوم، از آقای حاتمیکیا و همه کسانی که ایشان را در این صحنه کمک کردند، تشکر میکنم. در واقع [با این کار] از مدافعین حرم دفاع کردند.