شناسهٔ خبر: 24131482 - سرویس ورزشی
منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

چرا گادوین منشا در لیگ قهرمانان موفق‌ است

متخصـص آسیــا

گادوین منشا در نخستین بازی پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا موفق شد اولین گل خود و تیمش را به ثمر برساند.این اتفاق در حالی افتاد که منشا پنجمین گلش را در آسیا برای پرسپولیس زده است و از این حیث عملکرد خوبی برای تیمش داشته است.

صاحب‌خبر -

در ماههای گذشته انتقادهای زیادی از این بازیکن نیجریهای به دلیل عملکرد نه چندان خوبش شده است.طوری که حتی صدای پروفسور هم در آمده بود که چرا این بازیکن تا این اندازه افت کرده است. برانکو حتی تصمیم داشت تا آدم همتی نوه بازیگر معروف سعید راد را به جای گادوین به زمین بفرستد تا این بازیکن کمی انگیزه پیدا کند، اما باید گفت منشا متخصص گلزنی در آسیاست. منشا در این فصل بخصوص از زمان رفتن طارمی، حس رقابتش را از دست داده و مشکل عمدهاش، کمبود انگیزه است. با مرور نمایش منشا در بازیهای بزرگ، مشخص میشود او نیاز به انگیزه دارد تا گل بزند. معدل نمره این فصل گادوین منشا در سایت نود، از عدد سه هم عبور کرده است. ولی او هر وقت که انگیزه داشت، نمره خوبی گرفت. مثل بازی با تیم سابقش یعنی پیکان که بهترین نمره فصلش را هم گرفت. منشا به پیکان گل زد تا نمره 2 را کسب کند. یا دیدار دربی که پر از هیجان بود و با کسب نمره 5/2 یکی از بهترینهای زمین بود. همچنین اولین بازی فصل که منشا میخواست خودش را به قرمزها ثابت کند نمره خوب 5/2 را کسب کرد. منشا همیشه در بازیهای لیگ قهرمانان آسیا هم خوب بوده است. این بازیکن با احتساب گل به نسفقرشی، پنج بار در لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس گل زده است. در حالی که او فقط چهار گل در لیگ برتر زده است و این یعنی منشا در بازیهای بزرگ و حساس، انگیزه دارد و زمانی که انگیزه داشته باشد، گل میزند. منشا در بازی با نسف قرشی 9 تا از 14 دوئل خود را برد و همچنین در 70درصد نبردهای هواییاش پیروز بود.

منشا: نشان دادیم پرسپولیس هستیم

گادوین منشا بار دیگر برای پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا گلزنی کرد. مهاجم نیجریهای سرخپوشان، هر کاری که دلش میخواست در زمین انجام داد و در نهایت، موفق شد رضایت برانکو را برآورده کند.

این بازیکن به ما گفت: «آنالیزی که از تیم نسف انجام شد، نشان میداد آنها یک تیم حرفهای هستند که تلاش میکنند با دو، سه مهاجم سرعتی که دارند خیلی زود از نیمه زمین رد شده و به سمت دروازه حریفانشان بروند، اما ما سیستم دفاعی کاملی داشتیم و نشان دادیم پرسپولیس هستیم. در حمله و دفاع، هماهنگ ظاهر شدیم و در نهایت به هدفمان یعنی برد پر گل، کسب سه امتیاز کامل و بسته نگه داشتن دروازه مان رسیدیم.» او اضافه کرد: «بخشی از موفقیتمان بهخاطر هواداران بود. سهشنبه شب در تهران باران میبارید، اما هواداران حتی زیر باران نیز ما را تنها نگذاشتند. همه ما باید به هوادارانمان افتخار کنیم.» منشا درباره بازی با السد در قطر اضافه کرد: «انرژی بالایی از کسب برد مقابل نسف قارشی بهدست آوردیم و با همین انرژی به دوحه میرویم. پرسپولیس یک باشگاه بینالمللی و بزرگ است که در هر بازی فقط برای کسب پیروزی به میدان میرود»