شناسهٔ خبر: 24130850 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

اعتراض احزاب و شهروندان رژیم صهیونیستی به مفاسد مالی نخست‌وزیر این رژیم

«فساد نتانیاهو» سرزمین‌های اشغالی را ملتهب کرد

بعد از این‌که پلیس رژیم صهیونیستی رسما بنیامین نتانیاهو را به رشوه‌خواری متهم کرد و خواستار محاکمه او شد، او می‌گوید هیچ مشکلی وجود ندارد و همچنان در قدرت باقی خواهد ماند. نتانیاهوی 68ساله از 2009 تاکنون در مقام نخست‌وزیری باقی‌مانده است. او قبلا هم بین سال‌های 1996 تا 1999 عهده‌دار این پست بود و جمعا تاکنون 12 سال نخست‌وزیری یک رژیم اشغالگر را تجربه کرده است. شخصیت نتانیاهو مانند بختکی روی سرزمین‌های اشغالی افتاده و با وجودی که تاکنون بارها از پرونده‌های فساد او و همسرش سخن گفته شده است به نظر می‌رسد اراده‌ای قوی برای برکناری او وجود نداشته باشد.

صاحب‌خبر -

روز گذشته نیز یک بار دیگر احزاب چپگرای رژیم صهیونیستی خواستار کنارهگیری نتانیاهو از قدرت به دلیل فساد شدند. به گزارش مهر «اتحاد صهیونیست» که یک گروه مخالف چپ میانه در سرزمینهای اشغالی است، از بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژیم صهیونیستی خواست کنارهگیری کند. ایال بن ـ رئوون از مقامهای این حزب به تایمز اسرائیل گفت: اسرائیل نیازمند رهبری است که خود را به طور کامل وقف امور کشور کند. ایلان گیلون، از حزب چپگرای مرتز گفت این اتهامات سایه سنگینی بر نخستوزیر انداخته است. جامعه بینالملل تاکنون در این مورد واکنشی نشان نداده و وزارت خارجه آمریکا، ضمن اشاره به روابط بسیار قوی واشنگتن و بنیامین نتانیاهو، آن را یک موضوع داخلی اسرائیل خوانده است. نتانیاهو اولین نخست وزیر اسرائیل نیست که با چنین اتهاماتی مواجه میشود زیرا ایهود اولمرت، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی نیز به جرم فساد مالی، از جمله دریافت رشوه، گناهکار شناخته شد و به زندان افتاد.

اظهارات پلیس

روز سهشنبه پلیس رژیم صهیونیستی رسما نخستوزیر را به رشوهخواری متهم کرد و خواستار محاکمه او شد. به گزارش ایسنا و به نقل از المیادین، پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد تحقیقات با اسناد کافی به پایان رسید و نتانیاهو متهم به دریافت رشوه و خیانت در امانت شده و در راستای این پرونده به کالاهایی به ارزش یک میلیون شکل دست یافته است. دوره کنونی نخستوزیری نتانیاهو 2019 به پایان میرسد.

نتانیاهو ساعاتی پس از متهم شدن به دریافت رشوه و خیانت در امانت گفت: من به خاطر مصلحت و منافع اسرائیل و نه به خاطر یک پاکت سیگار از یک دوست به کارم ادامه میدهم. از زمانی که انتخاب شدم به من و خانوادهام حمله میکنند و این بار نیز پرونده بدون هیچ نتیجهای به پایان خواهد رسید.

وی افزود: پیشنهادات پلیس هیچ ارزشی در نظام دموکراتیک ما ندارد و بیش از نیمی از این پیشنهادات از سوی طرفهای قضایی قبول نمیشود.

بنیامین نتانیاهو در سخنانی دیگر تصریح کرد: هدف از تحقیقات و ادعاهای پلیس براندازی من است. وی مدعی شد زندگیاش را صرف یک چیز کرده و آن تامین امنیت اسرائیل است و اگر مراجع قضایی ذیربط به بررسی دقیق توصیهها و نتایج تحقیقات پلیس رژیم صهیونیستی بپردازند، متوجه خواهند شد این ادعاها کاملا بیاساس است.این در حالی است که شبکه دوی تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه سهشنبه فاش کرد پلیس رسما خواستار محاکمه نتانیاهو در دادگاه به اتهام دریافت رشوه و خیانت در امانت شده است.

3 پرونده

نتانیاهو و همسرش، سارا در پرونده موسوم به «1000» متهم به دریافت هدایای غیرقانونی از یک بازرگان آمریکایی به نام ارنون ملچن، از بزرگترین فعالان سینمای هالیوود هستند. در یک پرونده دیگر موسوم به «2000» نتانیاهو متهم به امضای قرارداد غیرقانونی با ناشر روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارانوت به منظور بهبود وجهه نخستوزیر و تبلیغات به نفع وی در این روزنامه در قبال تعطیلی روزنامه اسرائیل الیوم، رقیب یدیعوت است. مورد سومی هم که نتانیاهو به موجب آن به فساد مالی متهم شده، به پرونده «3000» معروف است که در قالب آن شبهات فساد و منافع مشترک در قالب قراردادهای خرید زیردریایی از یک شرکت آلمانی برای ارتش صهیونیستی مطرح است.

تحلیلگران اسرائیلی احتمال میدهند نتانیاهو در صورت محکومیت چند سال به زندان بیفتد و این مساله بیتردید بر وجهه وی در خارج تأثیر خواهد گذاشت.

روزهای گذشته شبکه ده تلویزیون رژیم صهیونیستی مدعی شد تلآویو به تهران درباره مسائل سوریه و لبنان از طریق سه کشور اروپایی هشدار داده است. اخیرا سقوط یک هواپیمای اف 16 اسرائیل در بلندیهای جولان عجز و ناتوانی مقامات رژیم صهیونیستی را در برابر قدرت عمل محور مقاومت برملا کرد. بنیامین نتانیاهو برای فرار از بار سنگین تحقیر این شکست تاکنون سعی کرده است مساله یک پهپاد ایرانی را بزرگنمایی کند تا در زیر سایه آن بتواند بر شکست سنگین خود سرپوش بگذارد.

تظاهرات روبهروی خانه نتانیاهو

بار دیگر سهشنبه شب تظاهرات گستردهای در مقابل منزل نتانیاهو برگزار شد و تظاهرکنندگان خواهان برکناری وی شدند. از چند هفته پیش به صورت هفتگی هزاران صهیونیست در خیابانهای تلآویو تجمع کرده و خواستار استعفای نخستوزیر رژیم صهیونیستی هستند. آنها شعار میدهند «نخستوزیر مجرم»، «شرم کن» و «ما تسلیم نمیشویم».

پلیس این رژیم دستکم هفت بار نتانیاهو را که تاکنون چهار دوره نخستوزیر بوده مورد بازجویی قرار داده است. نتانیاهو در کمال گستاخی تاکنون تمامی اتهامات را رد کرده است. برخی تحلیلگران معتقدند پلیس رژیم صهیونیستی قادر به انجام عملی جدی علیه نخست وزیر نیست.