شناسهٔ خبر: 24130632 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

رسانه ملی، مهم‌ترین نهاد فرهنگ‌ساز در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی

در نشست مشترک مدیران معاونت سیما و اعضای کمیسیون فرهنگ و قضا معاونت فرهنگی قوه قضاییه بر افزایش تولیدات فرهنگی تاکید شد و از رسانه ملی به عنوان مهم‌ترین نهاد فرهنگ ساز در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی نام برده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابطعمومی سیما، در این نشست دکتر رضا پورحسین، قائممقام معاونت سیما از همراهی تلویزیون با قوه قضاییه در زمینه تولید محتوای فرهنگی خبر داد و گفت: نتیجه فرهنگسازی در زمینه آسیبهای اجتماعی کمتر شدن پروندههای جزایی در قوه قضاییه خواهد بود.

وی از اقدامات موثر شبکههای تلویزیونی در همراهی با سازمانها و نهادهای مختلف سخن گفت و اضافه کرد: سازمان در حوزه مسائل فرهنگی و مبارزه با آسیبهای اجتماعی تمام توان خود را گذاشته است. به عنوان مثال برنامههای متعددی با همکاری نیروی انتظامی ساخته شده است و همهساله شاهد پخش آثار مشترک سیما و ناجی هنر (نیروی انتظامی) هستیم.

بررسی کارشناسی و تبیین اولویتهای قوه قضاییه از دیگر موضوعاتی بود که پورحسین به آن اشاره کرد و افزود: در جلسهای که رئیس سازمان با روسای محترم دادگستری و دادستان تهران داشتند، مقرر شد با تولید محتوای آموزشی اولویتهای این قوه شفافسازی شود. شفافسازی و بیان اولویتها به برنامهسازان امکان میدهد تا در حوزه آموزش، پیشگیری و آموزش مطالبات برنامهسازی کنند.

رضایی از اعضای کمیسیون فرهنگ و قضای قوه قضاییه با اشاره به انواع تهاجمات فرهنگی و اجتماعی گفت: بیتردید تلویزیون با میلیونها بیننده خود موثرترین رسانه در زمینه فرهنگ سازی و تولید محتوای فرهنگی است. وی خواستار تعامل شبکههای سیما و قوه قضاییه در زمینه تولید برنامههایی با محتوای حقوقی و امنیتی شد.

گفتنی است در این جلسه علیرضا برازش مدیر شبکه یک سیما، جعفر عبدالملکی قائممقام شبکه سه و محمدباقر تورنگ قائممقام شبکه پنج سیما در جلسه با اعضای کمیسیون فرهنگ و قضای قوه قضاییه حضور داشتند.