شناسهٔ خبر: 24130573 - سرویس سیاسی
منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

عراقچی: تعاملات دیگران با آمریکا برای ما اهمیتی ندارد

سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت خارجه موضوع مذاکرات با سرگئی ریابکوف همتای روس را در مورد برجام و تحولات ناشی از سیاست‌های آمریکا عنوان کرد و گفت: تعاملات دیگران با آمریکا برای ما اهمیتی ندارد، موضع ما روشن است. برجام بدون یک کلمه کم و یک کلمه زیاد باید اجرا شود و هیچ امکانی برای مذاکره مجدد وجود ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید عباس عراقچی در حاشیه دیدار با سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: در شرایط کنونی و با توجه به فضای بسیار منفی که ترامپ رئیسجمهور آمریکا درخصوص برجام ایجاد کرده و تهدیداتی که به عمل آورده و ضرب الاجل گذاشته، ضرورت رایزنیها بیش از گذشته احساس میشد.

وی گفت: ما با طرفهای اروپایی هم در حال رایزنیهای مستمر هستیم اما طبیعی است که رایزنیهای ما با دو کشور روسیه و چین از جایگاه مهمی برخوردار است.

معاون سیاسی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: امروز درباره شرایط حاضر، نقض برجام توسط آمریکا و بدعهدی آمریکاییها و درخواستهای این کشور که همه غیرقانونی و برخلاف تعهداتشان در برجام است، بحث و تبادل نظر کردیم.

عراقچی گفت: روسیه همواره از حامیان جدی برجام بوده هم در طول مذاکرات کمک زیادی کرده و هم بعد از اجرایی شدن آن حامی توافق بوده است. امیدواریم با رایزنیهایی که بین دو طرف در سطوح مختلف در جریان است، بتوانیم منافع هر دو کشور را به نحو احسن در چند ماه آینده تامین کنیم. معاون سیاسی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در خصوص برجام احتمال مذاکره مجدد وجود دارد، گفت: هیچ مذاکره مجددی در مورد برجام امکان ندارد، هیچ کلمهای از برجام کم یا به آن اضافه نمیشود. عراقچی تاکید کرد: هیچ امکانی برای باز شدن مذاکره، مذاکره مجدد، اصلاح برجام یا الحاقیه به برجام و هرتعبیری که به کار میبرند، وجود ندارد.