شناسهٔ خبر: 24124363 - سرویس اقتصادی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

گرانی شبانه قیمت دلار و سکه در برخی کانال‌های تلگرامی

اقتصاد > بازرگانی - تسنیم نوشت:در هیاهوی گرانی های دلار و سکه در روزهای اخیر شاهد تغییرات قیمتی در ساعات پایانی شب بودیم؛ فعالان بازار از پشت پرده این گرانی ها می گویند.

صاحب‌خبر -

طی روزهای گذشته و همزمان با افزایش قیمت دلار و سکه در بازار آزاد خبرهایی از بازار به گوش می رسید که معاملات طلا و ارز تا ساعت 12 و حتی یک شب ادامه دارد.

ولی این درحالی است که بازار نهایت تا ساعت 8 هر شب شاهد داد و ستد واقعی بود. اما با این حال تغییرات قیمتی در شب بیشتر از روز بوده و هنوز هم است.

فعالان بازار درباره اینکه چطور می شود سکه یا دلار در ساعات بازار بطور معمول تا ساعات 7 شب معامله می شود اما از ساعت 7 به بعد تا 12 شب نوسان های قیمتی سکه و دلار بیشتر از روز می شود؟ اینطور پاسخ داده اند: متاسفانه قیمت های شبانه جزیی از بازار شده و این معاملات سفته بازی یا کاغذی هست که بعلت عدم نظارت بانک مرکزی و دیگر ارگان ها در گروه های تلگرامی با تعدادی سفته باز اقدام به نوسان گیری و جابجایی قیمت ها می کنند که برای کل کشور آسیب جدی دارد.

یکی از افراد حاضر در بازار ارز در همین ارتباط می گوید: هم اکنون گروه های قیمتی در شبکه های اجتماعی هستند که خودشان تحلیل میدهند و اتاق معاملات نظیر نرخ لحظه ای دلار دارند که با مخاطب زیاد نوسان گیری می کنند.

فرد دیگری که در بازار ارز حضور جدی دارد می گوید: این اتاق های معاملات سکه فقط باعث سود دلالان اصلی می شود که در طی روز پوزیشن مورد نظر را اتخاذ می کنند و شبانه قیمتها را به نفع پوزیشنشان تغییر می دهند.تمام این اتاق ها باید بعد از بسته شدن بازار تعطیل بشوند و صبح با رویکرد همان روز معاملات آغاز شود.

 

 

35223