شناسهٔ خبر: 24124344 - سرویس فرهنگی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

فیلم | انتقاد مرضیه برومند از خانم مو وزوزی: زنان چهارشنبه‌ها سفید بپوشند که چکار کنند؟

فرهنگ > سینما - مرضیه برومند، کارگردان مطرح سینما، تلویزیون و تئاتر، در گفت‌وگویی به انتقاد تند از کسانی پرداخت که در خارج از کشور با فعالیت‌های خود نه تنها راهگشای زنان کشور نیستند بلکه وضع را بدتر می‌کنند.

صاحب‌خبر -

 

 

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دومین قسمت از برنامه «بین خودمان باشد» با حضور مرضیه برومند و اجرای احمد طالبی نژاد از سایت آپارات پخش شد. برومند در این قسمت از برنامه علاوه بر گفت‌وگو در زمینه زوایای پنهان حوزه فرهنگ، سینما، هنر و ادبیات، به انتقاد شدید از فعالیت برخی از زنان در رسانه‌های خارج از کشور پرداخت.

این کارگردان سینما و تلویزیون در بخشی از صحبت‌هایش گفت: «از همه کسانی که حرف‌های من را می‌شنوند می‌خواهم کمی به خانواده‌های مادربزرگ و پدربزرگ‌هایشان نگاه کنند و ببینند که زن همیشه حاکم بوده است، مثلا در خانواده ما مادرم برای همه چیز تصمیم می‌گرفت ولی این را هوار نمی‌زد و در خلوت انجام می‌داد. اصلا این مسئله در ذات زندگی شرقی است. در خانواده‌های موفق هم ما الان می‌بینم این تعامل با آرامش وجود دارد. اینکه ما بخواهیم همه چیز را شعار دهیم، درست نیست.»

او در ادامه در پاسخ به صحبت احمد طالبی‌نژاد درباره فعالیت برخی گروه‌ها در خارج از کشور در رابطه با زنان گفت: «من متاسفم! ما خانه همسایه‌مان ماهواره دارد و ما هم آنجا می‌بیینم. نشست‌های خانم‌هایی که آنجا برنامه دارند را چون علاقه‌مند هستم نگاه می‌کنم و ناراحت می‌شوم. من می‌بینم آنها چیزی را تبلیغ می‌کنند که نه تنها ابدا راه گشا نخواهد بود بلکه وضع را بدتر خواهد کرد؛ برخی از این‌ها را که من می‌بینم حالم بد می‌شود. مثلا یک خانم اسمش رو نبر، خانم مو وزوزی، بد ریخت، بد دهن هست که  من می‌بینم چندشم می‌شود. این چه چیزی است که از خانم‌های ما می‌خواهد؟ چهارشنبه‌ها سفید بپوشند بیایند بیرون که چکار کنند؟! خود ما هم که قبل از انقلاب حجاب به این معنا را نداشتیم، همیشه یک‌سری مسائل را رعایت می‌کردیم و می‌دانستیم که در یک جامعه شرقی و اسلامی زندگی می‌کنیم. اصلا قبل از اسلام هم ما پوشش داشتیم. اما اینکه ما بخواهیم هتاکی کنیم اصلا درست نیست.»

برومند در پاسخ به سوال طالبی‌نژاد که از او پرسید این حرف‌های شما محافظه‌کارانه نیست گفت: «این حرف‌ها نظر شخصی من است.»

57244