شناسهٔ خبر: 24116370 - سرویس سیاسی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کارگزاران سازندگی هم به جمع موافقان«پارلمان اصلاحات» پیوست/ اختلاف در شورای‌عالی سیاست‌گذاری

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - تسنیم نوشت: سخنگوی حزب کارگزاران در پاسخ به اینکه بحث‌هایی درباره‌ی مخالفت اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان با «پارلمان اصلاحات» مطرح می‌شود، گفت: اختلاف نظر وجود دارد.

صاحب‌خبر -

حسین مرعشی عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان عصر امروز در حاشیه ختم مادر سید مرتضی مبلغ، در جمع خبرنگاران درباره انتخاب اعضای دوره جدید شورای عالی سیاست گذاری، اظهار داشت: انتخاب اعضای شورا عالی سیاست گذاری در دوره جدید بر اساس سنت قبلی یعنی اجماعی خواهد بود.

وی درباره تصویب کلیات طرح پارلمان اصلاحات در شورای هماهنگی اصلاح طلبان، گفت: براساس طرحی که به پیشنهاد کارگزارن سازندگی در شورای هماهنگی اصلاحات تصویب شد، قرار است شورای عالی سیاست گذاری کار خود را به عنوان نهاد اجرایی ادامه بدهد و پارلمان اصلاحات هم نهادی بالا دستی و نظارتی خواهد بود.

مرعشی در پاسخ به اینکه بحث‌هایی درباره‌ی مخالفت اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان با «پارلمان اصلاحات» مطرح می‌شود، ادامه داد: اختلاف نظر وجود دارد ولی در کل هیچ فردی در شورای عالی سیاست گذاری مخالف این طرح نیست و ما در حال بحث بر روی جزئیات این طرح هستیم.

لازم به ذکر است، اخیراً طرحی از طرف مصطفی کواکبیان به نام "پارلمان اصلاحات" ارائه شده تا جایگزین شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان شود.

شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان متشکل از نمایندگان احزاب اصلاح‌طلب و برخی شخصیت‌های حقیقی تشکیل شده و ریاست آن را محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید مجلس به‌عهده دارد. عملکرد این شورا مورد انتقاد برخی احزاب اصلاح‌طلب از جمله حزب مردم‌سالاری، اعتماد ملی و اراده ملت است که منجر به ارائه دو لیست در انتخابات شوراهای پنجم توسط اصلاح‌طلبان شد.

پارلمان اصلاحات، جمع بالادستی شورای عالی اصلاح طلبان خواهد بود

مهر نوشت: 

همچین عبدالواحد موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات عصر امروز در حاشیه مراسم ترحیم والده مرتضی مبلغ درباره روند تغییرات در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان اظهار داشت: نتیجه تغییرات به زودی اعلام می شود؛ روند تغییرات بر مبنای همان روند قبلی است منتهی به جای برخی اعضای شورای عالی که فرصت حضور در جلسات را نداشتند، عده جدیدی جایگزین می شوند.

وی افزود: همچنین احزاب جدیدی که از طرف شورای هماهنگی جبهه اصلاحات معرفی می شوند، به ترکیب شورای عالی اصلاح طلبان اضافه خواهند شد. در مجموع فکر می کنم که این ترکیب نسبت به قبل جامع تر باشد.

موسوی لاری درباره طرح پارلمان اصلاحات گفت: اینکه مجموعه اصلاح طلبان سطح کشور، بتوانند هرازچندگاهی دور هم جمع شوند و درباره جهت گیری ها و مسائل عمومی کشور نظر بدهند، بسیار خوب است.

وی در همین باره افزود: به نظر ما تشکیل پارلمان اصلاحات با شورای عالی اصلاح طلبان دوگانگی ندارد و این پارلمان، جمع بالادستی شورای سیاسیت گذاری خواهد بود.

موسوی لاری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه کواکبیان گفته پارلمان اصلاحات برای جایگزینی شورای سیاست گذاری است گفت: کواکبیان یک نفر است و ممکن است این نظر را داشته باشد اما جمع بندی نهایی این است که مجمعی از کلیه اصلاح طلبان مرکز و استان ها به وجود بیاید که مجموعه بالادستی شورای عالی سیاست گذاری خواهند بود.

وزیر کشور دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که تصمیم گیری های مربوط به انتخابات در کدام نهاد انجام می شود گفت: کارهای عمومی مربوط به جریان اصلاحات در پارلمان اصلاحات مورد بحث قرار می گیرد و در شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، عملیاتی خواهد شد.

موسوی لاری درباره مخالفت برخی اعضای شورای عالی اصلاح طلبان با طرح پارلمان اصلاحان اظهار داشت: با تعریفی که ارائه کردم، بعید است کسی مخالف این طرح باشد.

وزیر کشور دولت اصلاحات در پاسخ به این سوال که شاید مخالفین پارلمان اصلاحات نظر شما را قبول نداشته باشند گفت: آن ها ممکن است این نظر را قبول نداشته باشند اما ما به نظر واحد می رسیم.

29216