شناسهٔ خبر: 24100840 - سرویس بین‌الملل
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اظهارات ضدایرانی مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا در جلسه استماع سنا درباره تهدیدات جهانی

مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا در سخنانی با اذعان به توان نظامی ایران بار دیگر ادعاهای ضدایرانی مقامات کشورش را تکرار کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دن کوتس، مدیر آژانس امنیت ملی آمریکا گزارش سالانه جامعه اطلاعاتی این کشور را که به ارزیابی تهدیدات جهانی می‌پردازد، قرائت کرد.

کوتس در جلسه استماع در کمیته اطلاعات سنای این کشور درباره تهدیدات جهانی گفت: کره شمالی بزرگترین تهدیدی است که به تسلیحات کشتار جمعی مربوط است. القاعده یکی از مهمترین تهدیدات برای آمریکا باقی خواهد ماند. جرائم سازماندهی شده فرامرزی تهدید بزرگی برای ماست.

او مدعی شد: پیش بینی می‌کنیم شاهد موشک‌های قاره پیمای بیشتری باشیم. رئیس جمهور روسیه برای سرکوب مخالفان به شیوه‌های استبدادی متوسل می‌شود. دولت افغانستان با کمک ما همچنان کنترل شهر‌ها را در دست خواهد گرفت. ادامه جنگ در یمن باعث وخامت بحران انسانی می‌شود.

کوتس با حمایت از عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی مدعی شد: آنچه ایران در شمال اسرائیل صورت داد باعث تشدید تنش در منطقه خواهد شد.

در ادامه این گزارش ادعا شده است: ایران در منطقه به خصوص در سوریه و عراق رقیب ما به شمار می‌آید. این کشور تلاش می‌کند دستاورد‌های خود را به نفوذ سیاسی و توافق‌های اقتصادی بدل کند.  ایران به همراه چین، روسیه و کره شمالی طی سال آینده بزرگترین تهدیدات سایبری برای آمریکا خواهند بود و این کشور تلاش خواهد کرد به شبکه‌های ما و متحدان ما از جمله اسرائیل و عربستان نفوذ کند.

 این گزارش می افزاید: توافق هسته‌ای، مدت زمانی را که ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای نیاز دارد به چند ماه تا یک سال افزایش داده است؛ مشروط بر اینکه ایران به این توافق پایبند بماند. ایران دارای بزرگترین زرادخانه موشک‌های بالستیک در خاورمیانه است و تمایل این کشور به ایجاد بازدارندگی در برابر آمریکا، آن را به سمت ساخت موشک‌های بالستیک قاره‌پیما سوق داده است. پیشرفت ایران در حوزه فضایی می‌تواند مسیر این کشور را به سمت ساخت یک موشک بالستیک قاره‌پیما کوتاه کند، زیرا این دو حوزه از فناوری مشابهی بهره می‌برند.

در گزارش ۲۸ صفحه‌ای جامعه اطلاعاتی آمریکا که به ارزیابی سالانه از تهدیدات جهانی می‌پردازد، همچنین ادعا شده است: ایران همچنان بزرگترین حامی دولتی تروریسم (جبهه مقاومت) است و از گروه‌های تروریستی در سراسر خاورمیانه حمایت می‌کند. ایران در صدد ایجاد پایگاه‌های دائم در سوریه است و می‌خواهد از طریق این کشور یک کریدور زمینی به لبنان ایجاد کند.

انتهای پیام/

انتشار گزارش ارزیابی سالانه جامعه اطلاعاتی آمریکا از تهدیدات جهانی