شناسهٔ خبر: 24099067 - سرویس سیاسی
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تولد تماشایی انقلاب/ آتش به اختیارانی که حماسه آفریدند

حضور پرشور و انقلابی مردم در راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که آنها همچنان در خط مقدم مقابله با دشمنان نظام هستند.

صاحب‌خبر -

تولد تماشایی انقلاب/ آتش به اختیارانی که حماسه آفریدندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال، جنس دیگری داشت. مردمی که بیش از هر زمانی دیگری با مشکلات اقتصادی روبه‌رو بودند، اما با وجود تمام گلایه‌مندی‌ها یکبار دیگر نشان دادند حساب انقلاب، امام راحل و نظام از مطالبات آنها جداست.

آتش به اختیارانی که با خروش خود به دشمنان فهماندند تبلیغات بیهوده برای دلسرد کردن مردم نسبت به عهد چهل ساله نه تنها فایده ای ندارد، بلکه آنها را برای ایستادگی در مسیر آرمان‌های انقلاب مصمم‌تر می‌کند.

به چند هفته قبل برمی‌گردیم؛ ایامی که در آن اغتشاش‌ها و ناآرامی‌هایی با هدف ملتهب کردن فضای کشور از طرف دشمنان صورت گرفت تا با منحرف کردن برخی مطالبات بهبود وضعیت اقتصادی کشور، فتنه‌ای دیگر را در سطح کشور خلق کنند؛ تبلیغات نرم دشمن، عده‌ای را فریفت تا پرچمی را که برای آن هزاران شهید گلگون کفن شدند، بسوزانند در حالی که امروز مردم با حضور تماشاییشان پاسخ کوبنده‌ای به آنها دادند.

مردم با حضورشان این معنا را القا کردند که کمبود و کاستی ها در حوزه اجرایی ارتباطی به نظام ندارد، چراکه انقلاب اسلامی تفکر و گفتمانی است که امروز مرزهای ایران را درنوردیده و به عمق جان هر انسان آزاده‌ای رسوخ کرده، این انقلاب به مردم ایران عزت نفس، اعتماد به نفس، استقلال، آزادی، حاکمیت و شرف را هدیه داده است.

پیام مردم ایران برای همگان

حضور ملت علاوه بر اینکه پاسخ قاطع و صریحی را به دشمنان داد؛ چند پیام اساسی داشت:

1- حضور میلیون ها ایرانی نشان داد محاسبات اندیشکده های مختلف غربی مبنی بر اینکه دیگر زمان آن رسیده مردم را نسبت به انقلاب اسلامی دلسرد کرد، اشتباه از آب درآمده است؛ در شرایط کنونی، جنگ نرم گسترده‌ای علیه ایران اسلامی به هر بهانه به جریان افتاده و دشمن با سرمایه‌گذاری گسترده نگاه و تفکر مردم به خصوص نسل جوان را نشانه گرفته است و از هر حربه‌ای استفاده می‌کند تا مردم را از انقلاب و تفکر انقلابی جدا کند؛ چرا که اصل و هسته چنین تفکری متضاد با زیاده خواهی مستکبرینی است که متنعم شدن خود را در سلطه بر سایر ملت‌ها از هر شکل و نوعی اعم از اقتصادی و سیاسی می بینند، آنها با اصول چنین تفکری مخالف هستند، بنابراین حضور پرشور در چنین شرایطی که ذهن و فکر مردم در معرض انواع و اقسام تبلیغات سوء دشمن قرار دارد، هشدار محکمی به کسانی است که شناخت درست و دقیقی نسبت به مردم ایران و انقلاب اسلامی ندارند.

2- راهپیمایی 22 بهمن نشان داد ایران اسلامی دارای سرمایه عظیمی است؛ مشروعیت یک نظام با حمایت مردم آن محقق می‌شود لذا حضور همه اقشار جامعه اعم از نسل انقلاب و نسل‌های بعدی آن نشان داد جمهوری اسلامی ایران سرمایه عظیمی دارد. «مردم» سرمایه گرانبهایی هستند که پا به پای انقلابشان تاکنون آمده‌اند و از این به بعد هم بدون تردید از آن حمایت خواهند کرد.

3- جشن مردمی انقلاب در 22 بهمن نشان داد جنس دلبستگی ملت ایران به انقلاب مادی نیست، مردم با روح و قلبشان به تفکر امام راحل عشق می ورزند، آنها بهتر از هر تحلیلگر و کارشناسی می دانند که اگر استقلال و آزادی وجود نداشته باشد، توسعه اقتصادی چیزی جز وابستگی صرف نیست و به یک تصمیم یک شبه وابسته است، چراکه آنها طعم این نوع از شرایط را پیش از انقلاب چشیده اند و می‌دانند که اگر مشکلات اقتصادی هم وجود داشته باشد با داشتن استقلال می توانند از آنها عبور کنند بی آنکه منتظر تصمیم و اراده یک دولت خارجی باشند.

4- حماسه 22 بهمن پشتوانه محکمی برای کشور در عرصه سیاست خارجی نیز هست، سیاستمداران و مشاوران سیاسی که با صحنه حضور مردم مواجه می شوند، در محاسبات خود نسبت به ایران در عرصه بین المللی با هوشیاری بیشتری عمل می‌کنند، چراکه می دانند دیپلماتی که در آن سوی میز نشسته است، حمایت مردمی ثابت قدم را پشت سر خود دارد. این امر به خصوص در منطقه غرب آسیا که مردم با نظام های دیکتاتوری مواجه هستند تاثیر بیشتری دارد.

حضور از زبان دیگران

این حضور به قدری به لحاظ بعد خارجی دارای اهمیت بود که اداره کل رسانه‌های خارجی اعلام کرد، ۱۲۵ خبرنگار و عوامل خبری از هفتاد و یک رسانه منطقه‌ای و بین‌المللی وابسته به ۲۴ کشور جهان، سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را پوشش می‌دهند، این رسانه ها حضور مردم ایران را این چنین تصویر کشیدند:

روزنامه آمریکایی «لس‌آنجلس تایمز» در گزارشی نوشت: «ایرانی‌ها بعد از ناآرامی‌های اخیر در حرکتی هماهنگ در تهران و صدها شهر دیگر به خیابان‌ها آمدند».

روزنامه «جنگ» پاکستان یکی از پرتیراژترین روزنامه‌های این کشور هم در گزارش خود این طور عنوان کرد: «میلیون‌ها نفر از مردم ایران به مناسبت سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در شهر‌های مختلف ایران راهپیمایی کردند»، این روزنامه همچنین افزود: «به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، موشک‌های بالستیک با برد بالا نیز به نمایش گذاشته شدند».

روزنامه ملیت چاپ ترکیه هم نوشت: میلیون‌ها تن در تهران و دیگر شهر‌های ایران در سی و نهمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به خیابان‌ها آمدند، حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، نیز در سخنانی خطاب به شرکت‌کنندگان در تجمع میدان آزادی در تهران گفت: «به توطئه‌گران اجازه ندادیم به اهدافی که در جهت تجزیه کشور‌های منطقه خاورمیانه داشتند، دست یابند».

همچنین شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» نیز گزارش داد: «جمعیتی انبوه در سالگرد انقلاب اسلامی ایران در پایتخت این کشور شرکت کردند»، این شبکه خبری آمریکایی افزود:«جمعیتی انبوه در روز یکشنبه به منظور بزرگداشت سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی در خیابان‌های تهران راهپیمایی کردند، روحانی که در تهران سخنرانی می‌کرد، اتحاد موجود در بین ایرانی‌ها را ستود».

شبکه خبری بی. بی. سی، رسانه‌های سعودی یا اماراتی، انگلیسی دیر به جرگه انعکاس دهندگان حماسه مردم اضافه شدند، این در حالی است که این رسانه ها برای بازتاب اغتشاش‌های اخیر در خط مقدم مخابره اخبار ناآرامی‌ها قرار داشتند، اما کمی بعد سایت «۲۴» امارات نیز حضور مردم در اهپیمایی سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی را میلیونی توصیف کرد.

مسئولانی که در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن حضور داشتند نیز به عظمت آن اذعان کردند:

اسحاق جهانگیری معاول اول رئیس جمهور در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مردم ایران مردمی زمان شناس هستند و شرایط فعلی کشور و انقلاب را در سطوح منطقه‌ای و بین المللی درک می کنند، گفت: «مهمترین پیام حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن این است که این مردم به نظام، انقلاب و آرمان‌هایی که امام (ره) برای انقلاب ترسیم کردند، دلبسته و پایبند هستند و از آن دفاع می کنند».

جهانگیری افزود: «حضور مردم در این راهپیمایی عظیم برای استمرار حرکت نظام و انقلاب بسیار مهم و کارساز است و نشان می دهد که مسئولان نیز باید با تلاش بیشتر برای رفع مشکلات مردم حرکت کنند».

معاون اول رئیس جمهور همچنین اظهار کرد: «این مردم نشان دادند که پای نظام و آرمان هایشان ایستاده اند و رئیس جمهور آمریکا و دیگر قدرت‌های دنیا باید بدانند با ملتی بزرگ و انقلابی سروکار دارند که به شدت از انقلاب و نظامشان دفاع و حفاظت می کنند».

آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور پرشور مردم ،گفت: :به کوری چشم ترامپ و سایر دشمنان اسلام و ایران، این حماسه عظیم، پرشورتر از سالهای گذشته برگزار و بار دیگر ثابت شد که توطئه های دشمنان در دلسرد کردن مردم مبارز و انقلابی ایران هیچ اثری ندارد.

شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی نیز در این مورد بیان کرد: «ملت ایران همیشه همین‌گونه بودند و نشان دادند زمانی که استقلال کشورشان در خطر باشد متحدتر از گذشته هستند».

همچنین وزیر امور خارجه محمد جواد ظریف نیز با حضور در راهپیمایی 22 بهمن گفت: «حتما مردم دلخوری‌ها و ناراحتی‌هایی دارند و کمبودها و کاستی‌هایی وجود دارد و حتما وظیفه همه مسئولان این است که از خواست‌های مردم به عنوان بزرگترین سرمایه راهبردی نظام استفاده کنند».

ظریف تصریح کرد: «کشور ما همچون کشورهای منطقه نیست که براساس خرید امنیت از دیگران بتواند زندگی کند، کشور ما وابسته به همین مردم است».

سخن آخر

مردمی که در بهمن 57 آمدند تا خود را از یوغ استثمار و طاغوت نجات دهند، این بار آمدند که به جهانیان ثابت کنند همچنان پای عهد خود با امامشان هستند، پیام ملت ایران به جهان این بود که دلبستگی مردم به انقلاب جنس دیگری دارد و هیچ یک از حربه‌های دشمنان و معاندان نظام اسلامی هم نمی‌تواند آنها را از پایبندی به  مرام امامشان و محافظت از نهضت ناب اسلامی جدا کند؛ ملتی که چهل سال پیش به جهانیان آموخت «استقلال، عزت و شرف» بهترین دارایی یک ملت است، امروز هم به آنها گوشزد کرد که وفای به عهد از هر ثروتی برای یک ملت ارزشمندتر است.

انتهای پیام/