شناسهٔ خبر: 24095425 - سرویس علمی-فناوری
منبع: ایکنا | لینک خبر

جعفرپور خبر داد:

آغاز فرایند برگزاری هفدهمین جشنواره پایان‌نامه‌های قرآنی/ مطالعات میان‌رشته‌ای ویژه داوری می‌شوند

گروه دانشگاه ــ مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به آغاز فرایند دریافت آثار در هفدهمین جشنواره پایان نامه‌های برتر قرآنی، گفت: در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد پایان‌‌نامه‌های مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن، آثار ارسالی به صورت بخش ویژه داوری و برترین‌های این بخش مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

آغاز فرایند برگزاری هفدهمین جشنواره پایان‌نامه‌های قرآنی/ مطالعات میان رشته‌ای ویژه داوری می‌شوند

رشید جعفرپور، مدیرکل اداره فعالیت‌های قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌و‌گو با ایکنا با اشاره به اعلام فراخوان هفدهمین جشنواره پایان نامه‌های برتر قرآنی عنوان کرد: هفدهمین جشنواره ملی پایان‌‌نامه‌های برتر قرآنی دانشجویان از سوی اداره‌کل فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با هدف ایجاد انگیزه و تشویق دانشجویان نسبت به نقش‌آفرینی در حوزه‌ پژوهش‌های دینی و قرآنی برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا برگزار خواهد شد. بر همین اساس از تمامی دانشجویان در رشته‌های علوم و قرآن و حدیث و مطالعات میان‌رشته‌ای قرآن کریم دعوت می‌شود، پایان‌نامه و رساله‌های خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی ادامه داد: دریافت آثار دانشجویان توسط دبیرخانه آغاز شده و این فرایند تا 15 اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه دارد و دانشجویان این دو مقطع می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت معاونت فرهنگی وزارت علوم به نشانی farhangi.msrt.ir اطلاعات فرم ثبت‌نام را دریافت و پس از تکمیل به آدرس الکترونیکی دبیرخانه جشنواره به نشانی quranmsrt@gmail.com ارسال کنند.

جعفرپور با اشاره به بخش ویژه این دوره از جشنواره تقدیر از پایان‌نامه‌های برتر قرآنی اظهار کرد: در صورت به حد نصاب رسیدن تعداد پایان‌‌نامه‌های مطالعات میان‌رشته‌ای مرتبط با قرآن، آثار ارسالی به صورت بخش ویژه داوری و برترین‌ها مورد تقدیر قرار خواهد گرفت. سقف این حدنصاب هنوز مشخص نیست.

وی گفت: با توجه به اینکه اختتامیه این جشنواره ماه مبارک رمضان و در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود دانشجویانی که پایان‌نامه خود را از ماه مبارک رمضان امسال تا ماه رمضان سال آینده دفاع کنند می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

جعفرپور به تقدیر از برگزیدگان جشنواره پایان‌نامه‌های برتر قرآنی در دوره پیشین اشاره و عنوان کرد: سال گذشته ۱۲ پایان‌نامه برتر قرآنی برگزیده اعلام شد که ۵ پایان‌نامه در مقطع دکتری و ۵ پایان‌نامه در مقطع کارشناسی‌ارشد و دو پایان‌نامه شایسته تقدیر انتخاب و معرفی شدند. جوایز و تندیس برگزیدگان به‌زودی آماده می‌شود و به این برگزیدگان اهدا خواهد شد.

یادآور می‌شود، شانزدهمین جشنواره تقدیر از پایان‌نامه‌های برتر قرآنی ماه رمضان امسال در حالی برگزار شد که پس از اعلام اسامی برگزیدگان، مراسم اهدای جوایز که قرار بود در روزهای برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن در بخش دانشگاهی برگزار شود، به تاخیر افتاد و نهایتا برگزار نشد.

انتهای پیام