شناسهٔ خبر: 24091144 - سرویس اجتماعی
منبع: تسنیم | لینک خبر

سارقان، قاچاقچیان و گلدکوئیستی‌ها زیر ضربه پلیس تهران

R34343/P1014143/S2,21/CT11

رئیس پلیس تهران از انهدام چندین باند سرقت، قاچاق کالا و یک شبکه‌ گلدکوئیستی در تهران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم، سردار حسین رحیمی با اشاره به طرح اخیر پلیس در موضوع مبارزه با سارقان حرفه ای پایتخت اظهار کرد: این طرح که با محوریت پلیس آگاهی تهران بزرگ به اجرا درآمد، بیش از دو هفته کار اطلاعاتی و شناسایی این سارقان را به همراه داشت و همکاران ما توانستند در این مرحله از اجرای طرح باندهای بزرگ سرقت را شناسایی و منهدم کنند.

وی افزود: در این عملیات 10 باند سرقت به عنف، زورگیری، کیف قاپی و ... منهدم و 40 نفر دستگیر شدند علاوه بر آن 36 سارق منزل و اماکن نیز که در قالب 9 باند فعالیت داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

رئیس پلیس تهران اضافه کرد: همچنین سه باند جعل و کلاهبرداری متشکل از 17 نفر کلاهبردار جاعل منهدم شد و در مجموع همکاران ما موفق به ضربه زدن به 29 باند سرقت شدند.

سردار رحیمی با اشاره به دستگیری محکومین متواری در حاشیه این طرح گفت: در این طرح 17 نفر از محکومین متواری که مدتها بود یا از زندان فرار کرده و یا مرخصی گرفته بودند به زندان بازنگشته بودند را دستگیر کنند.

*کشف 900 گوشی موبایل قاچاق از یک باند سه نفره

وی در ادامه تشریح دستاوردهای طرح اخیر پلیس در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: در این طرح چندین محموله بزرگ کالای قاچاق شامل پوشاک، داروهای بدنسازی، سی دی خام، سیگار، کفش، لوازم خانگی و برنج کشف شد که برآوردهای اولیه حاکی از ارزش بیش از 6 میلیارد تومانی این محموله‌هاست.

رئیس پلیس تهران خاطرنشان کرد: همچنین همکاران ما موفق شدند یک باند حرفه‌ای قاچاق تلفن همراه به داخل کشور را منهدم کنند. حدود 900 تلفن همراه قاچاق که از مبادی جنوبی کشور وارد شده بود کشف و ضبط شد.

*دستگیری 13 نفر گلدکوئیستی در شمال تهران

سردار رحیمی در ادامه سخنانش با اشاره به برخورد پلیس با فعالیت شرکتهای هرمی گفت: در این مرحله اعضای یک باند از شرکت گولدکوئیست که به صورت هرمی فعالیت داشته و تعداد زیادی از مردم را با وعده استخدامی جذب شاخه های خود کرده بودند شناسایی شدند.وی اضافه کرد: 13 نفر دستگیر شده در این باند در مناطق شمالی مدتها فعالیت داشتند و تعداد زیادی از مردم را با وعده های دروغین فریب داده بودند.

انتهای پیام/