شناسهٔ خبر: 23719854 - سرویس اجتماعی
منبع: ایکنا | لینک خبر

نقش تلاوت قرآن در بهبود زخم و بیماری

گروه سلامت: قائم مقام وزیر بهداشت بر نقش معنویت و تلاوت قرآن در بهبود زخم و بیماری‌ها تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر بهداشت در همایش نقش جامعه پزشکی در تقریب دل‌ها که عصر امروز 3 بهمن ماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با بیان اینکه پزشکی مناسبت‌های مختلفی دارد، اما هیچ کدام به مانند روز پرستار نیست، گفت: روز تولد بوعلی سینا روز پزشک بوده و روز تولد رازی روز داروساز است. روز پرستار روز میلاد حضرت زینب(س) است که این خود افتخار بزرگی برای جامه پزشکی محسوب می‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: عبادتی که نیت آن برای خداست و با تلاش و کوشش انجام می‌شود، پرستاری از بیمار بوده که به گفته علامه طباطبایی ارزش آن از هفتاد سال عبادت بیشتر است.

وی بیان کرد: اگر می‌خواهیم تقریب دلها را ببینم کافی است سری به بیمارستان‌ها زده و در پشت اتاق عمل که بیماری در حال جراحی است، همراهان او را مشاهده کرده که هر یک با هر ظاهری قرآن یا مفاتیحی در دست داشته و در حال توسل به خداوند هستند. این استیصال موجب وصل انسانها به خداوند می‌شود.

قائم مقام وزیر بهداشت ادامه داد: در محیط بیمارستان‌ها در ماه رمضان جنبه‌های دیگری از تقریب را می‌بینیم که پرستار و پزشکان بیش از ادم‌های دیگر به خداوند توسل کرده و عبادت می‌کنند و این افراد کمکی از خدا می‌خواهد و فرجی که از او طلب می‌کند، کم‌نظیر است.

وی با اشاره به توصیف رهبر معظم انقلاب از پرستاری عنوان کرد: عطوفت و مهربانی به اضافه علم و دانش موجب بهبودی سریع بیمار می‌شود، همین ایمان داشتن براساس بسیاری از آزمایش‌ها موجب تغییر در مارکر‌های خون شده و بهبودی را تسریع می‌بخشند.

وی یادآور شد: تلاوت قرآن موجب بهبود تسریع بهبود زخم می‌شود و اینها چیزهای قابل اندازه‌گیری هستند.

حریرچی بیان کرد: ما وسیله شفاء هستیم و امیدواریم با اخلاق اسلامی و علم بالا برای جوانان و کشورهای دیگر الگو باشیم.