شناسهٔ خبر: 23711880 - سرویس بین‌الملل
منبع: صدا و سیما | لینک خبر

59 کشته و زخمی در تیراندازی های آمريکا

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما، در 63 مورد تيراندازي گزارش شده در 24 ساعت گذشته در ايالت هاي مختلف آمريکا دست کم 25 نفر کشته و 34 نفر زخمي شدند.
به گزارش مرکز ثبت آمار خشونت هاي مسلحانه در آمريکا، در يکي از تيراندازي هاي گزارش شده در شهر دالاس در ايالت تگزاس يک نفر کشته شد و دو نفر زخمي شدند. پليس مي گويد تيراندازي در نتيجه درگيري بين قاچاقچيان مواد مخدر رخ داده است. در يک مورد تيراندازي در شهر «مونت گومري» در ايالت آلاباما نيز يک نفر کشته و يک نفر ديگر زخمي شد. تيراندازي در تقاطع جاده وودلي و بلوار جنوب شرقي رخ داد. هنوز هيچ کس در رابطه با اين حادثه بازداشت نشده است. تيراندازي در شهر «کاورت» در ايالت ميشيگان نيز به کشته شدن يک زوج مسن منتهي شد. پليس مي گويد علت حادثه اختلافات خانوادگي بوده و حادثه را قتل و خودکشي توصيف کرده است. تيراندازي در شهر «گافني» در ايالت کاروليناي جنوبي نيز به قتل يک زوج منتهي شد. پليس در اين حادثه نيز اعلام کرده است علت تيراندازي اختلافات خانوادگي و حادثه قتل و خودکشي بوده است. تيراندازي در شهر «ترنتون» در ايالت نيوجرسي به کشته شدن دو نفر و زخمي شدن يک نفر منتهي شد. پليس مي گويد تيراندازي در نتيجه درگيري سرنشينان دو خودرو روي داده است. تيراندازي در شهر «ميدلند» در ايالت تگزاس دو کشته برجاي گذاشت. در اين حادثه يک زوج جوان به دليل اختلافات خانوادگي کشته شدند. پليس حادثه را قتل و خودکشي توصيف کرده است. يک مورد تيراندازي در شهر آتلانتا در ايالت جورجيا نيز باعث زخمي شدن دو نفر و بازداشت يک نفر ديگر شد. پليس مي گويد تيراندازي در باشگاه شبانه اي در اين شهر رخ داده است. در تيراندازي در شهر «پندلتون» در ايالت کاروليناي جنوبي سه نفر زخمي شدند. پليس پندلتون اعلام کرد در حال تحقيق درباره تيراندازي در مجتمع آپارتماني در اين شهر است. تيراندازي در شهر فيلادلفيا در ايالت پنسيلوانيا به زخمي شدن دو نفر منتهي شد. حادثه در يکي از خيابان هاي فيلادلفيا رخ داده است و هنوز علت آن مشخص نيست.
شانزده مورد از تيراندازي ها در اين مدت کشته يا زخمي نداشته است.
به گزارش مرکز ثبت خشونت هاي مسلحانه در آمريکا، صد و چهل و شش مورد تيراندازي در بيست و چهار ساعت يکشنبه تا دوشنبه در شهرها و ايالت هاي مختلف آمريکا گزارش شده است که در نتيجه آنها سي و هشت نفر کشته و نود و پنج نفر زخمي شدند. چهل مورد از تيراندازي ها در اين مدت کشته يا زخمي نداشته است.
بر اين اساس، طي چهل و هشت ساعت گذشته، دويست و نه مورد تيراندازي گزارش شده است که در نتيجه آنها شصت و سه نفر کشته و صد و بيست و نه نفر زخمي شدند.
با توجه به اينکه گزارش هاي تيراندازي ها در شهرها و ايالت هاي مختلف آمريکا معمولا چهل و هشت ساعت پس از وقوع کامل مي شود، آمار تيراندازي هاي بيست و چهار ساعت دوشنبه تا سه شنبه(شبانه روز گذشته) نيز روز چهار شنبه نهايي مي شود.