شناسهٔ خبر: 23641483 - سرویس سیاسی
منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

امام‌جمعه تهران:اگر پیامبر بود خودش می‌رفت ببیند چرا کارخانه‌ها تعطیل شده/ مراعات گرفتارها را بکنیم

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - خطیب نماز جمعه این هفته تهران ضمن تاکید بر اینکه باید دلیل تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران را جستجو کرد، گفت که طبق فرموده رهبری، راه باز است و در کشور مشکلی نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها،  آیت الله امامی کاشانی در خطبه های نمازجمعه تهران با اشاره به ایام فاطمیه اظهارداشت: حضرت زهرا(س) اسوه و سرمشق هست و اگر کسی بخواهد به تکامل برسد قطب اوست.

او در خطبه های دوم ضمن تسلیت به خانواده های شهدای نفتکش سانچی گفت: امیرالمومنین نامه ای برای مالک اشتر که استاندار مصر بود، فرستاد. آن حضرت در آن نامه می فرماید «مالک خدا را در نظر بگیر نسبت به آنان که زندگی شان ضعیف است و راهی برای زندگی و بهبود معاش ندارند. به آنها توجه و از بین المال وضع اینها را مرتب کن. «بطر» تو را نگیرد» به عبارت فارسی یعنی سرمست دنیا نشوی.

اهم صحبت های امام جمعه موقت تهران از این قرار است:

*امام علی(ع) به مالک اشتر می فرماید «مبادا این سرمستی تو را از بینوایان دور کند. تو معذور نیستی که بگویی کارهای مهم انجام دادی؛ نه، تو در پیشگاه خداوند معذور نیستی.» 

* در حکومت طبقه ای که ندارد یا سوال می‌کند و یا به خاطر آبرو سوال نمی‌کند، باید به این طبقه رسید. اگر گرفتارها را مراعات نکردیم و مراقب نباشیم دشمنان روی دوش گرفتار ها سوار می شوند و روی آه و ناله آنان قرار می گیرند و موجی که افراد بی شغل و گرفتار دارند روی این موج سوار می شوند وچه بسا دشمنانی مانند معاویه، مردم را علیه علی تحریک می کنند.

*پیامبر اکرم (ص) نیز همواره می‌گشت و زخم‌ها را می‌دید و نوع زخم‌ها را می‌شناخت و برای هر زخم مرهم درست می‌کرد که این مرهم‌ها مطابق با زخم‌ها بود.

* فرض کنید که در یکی از استان‌های کشور ما یک کارخانه تولیدی تعطیل شد، پیامبر اکرم (ص) و امیر المومنین(ع) اگر بودند می‌رفتند و می‌دیدند که باید چطور آن مساله را حل کرد.

* در استانی اگر یک کارخانه تعطیل می شود باید بررسی شود به چه دلیلی تعطیل شد. بدلیل نقدینگی بوده، یا تولیدات آن کارخانه ضعیف بوده و ... هر علتی داشت به آن مشکلات رسیدگی کنیم، راه بسته نیست. همانطوری که رهبر انقلاب فرمودند «راه باز است» مشکلی نیست و این همه مشکل را با این همه جوانان و مردم بامعرفت و دانشگاهیان می‌توان حل کرد.

* دشمنان دور تا دور این کشور را گرفته‌اند و هدفشان این هست که اسلام از بین برود. در همین چند روز در اجلاس مجالس اسلامی دیدم که رهبری به شرکت کنندگان گفتند «شما نسبت به یمن و فلسطین سکوت کردید.» باید شجاعت، وحدت کلمه و دلسوزی برای جهان اسلام باشد. در این دنیا جهان اسلام به شجاعت و انسجام نیاز دارد.

* در دنیایی که اسلام و ایران این‌چنین غریب شده این دلسوزی‌ها مهم است چرا که از یک طرف صهیونیست می‌خواهد ریشه بکند و از سوی دیگر آمریکا حمایت می‌کند. همچنین آل‌سعود خبیث هزینه‌ها را پرداخت می‌کند که در این دنیا جهان اسلام به شجاعت و انسجام احتیاج دارد. در کشور ما نیز انسجام و وحدت بر محور ولایت لازم است نه فقط اینکه حرف بزنیم بلکه ولایت می‌گوید ببینیم مشکل چیست تا مشکل را حل کنیم.

* چه باید کرد که این کارخانه تعطیل نشود و کارگرها بیکار نشوند. این موضوع باید هدف باشد.

29216