شناسهٔ خبر: 23637895 - سرویس سیاسی
منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله حسینی اشکوری:

مسؤولان باید عملا از وفاداری مردم قدردانی کنند

نماینده مردم گیلان در خبرگان با بیان این که مسؤولان کشور باید عملا شکرگزار بصیرت و وفاداری مردم باشند، گفت: مردم وظیفه خود را انجام دادند اما این که مسؤولان نسبت به فشارهای بر مردم بی تفاوت باشند ظلم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید علی حسینی اشکوری نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در نشست طلاب و فضلای این استان که در مدرسه فیضیه برگزار  شد، با بیان این که حرکت انبیای الهی بر مبنای جهاد بوده است، گفت: حوزویان نیز باید به تمسک به اهل بیت(ع) جهادگر باشند، انسان برای ترویج دین باید از امکانات و نعمت هایی که دارد استفاده کند.

وی افزود: جهاد باید برای صیانت از دین باشد تا از خطرات در امان بماند، کسانی که متولی امور هستند در قبال همه خطراتی که جامعه را تهدید می کنند مسؤولیت دارند و باید برای دفاع برنامه ریزی و کار کنند، جامعه اسلامی باید بر اساس حکم عقل و نقل، مسلح به سلاح در همه زمینه ها باشد تا دفع شبهات کرده و مردم را آگاه کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مسؤولان باید برای رفع و دفع خطر باید فرمایشات رهبری را جدی بگیرند و عملی کنند، اظهار داشت: مسؤولان نباید این مسأله را پشت گوش انداخته و از نعمتی که خداوند به کشور عنایت کرده تا رهبری آگاه مردم و جامعه را متوجه خطرات کند غفلت کنیم.

وی ادامه داد: دشمن شناسی که رهبر انقلاب بر آن تأکید می کنند مسأله ای بسیار مهم است چرا که سبب عمل به موقع انسان می شود، فتنه ها و توطئه های دشمن به یک صورت نبوده و به شکل های گوناگون اجرایی می شود از این رو باید هوشیار بود.

آیت الله حسینی اشکوری با بیان این که دشمن با تهدید و جنگ رسانه ای درصدد پیشبرد اهداف خود است، ابراز داشت: گاهی مکر دشمن بسیار خطرناک است و اگر رهبری حکیم نباشد حتی خواص از دست می روند و فریب می خورند.

وی عنوان کرد: در قضایای اخیر به نام گرانی درصدد اجرای فتنه ای بزرگ بودند که مکر و حیله دشمن است و اگر از آن جلوگیری نشود صدمات جبران ناپذیری به نظام وارد می شود، همه باید برای وجود یک رهبر هوشیار و بیدار شاکر باشند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مسؤولان کشور باید عملا شکرگزار بصیرت و وفاداری مردم باشند، مردم وظیفه خود را انجام دادند اما این که مسؤولان نسبت به فشارهای بر مردم بی تفاوت باشند ظلم است، نظام به کارگزارانی وظیفه شناس و دلسوز نیازمند است.

وی اضافه کرد: مسؤولان باید در خدمت مردم باشند که پای نظام ایستاده اند و قدر آن ها را بدانند، مردم با وجود همه مشکلات پای نظام اسلامی ایستاده اند و مستحق این نیستند که به آن ها بی توجهی شوند.

آیت الله حسینی اشکوری در بخش دیگر سخنان خود با تأکید بر هجرت طلاب و انجام فعالیت های تبلیغی در استان گفت: متولیان دین باید در سطوح گوناگون و در بین مردم حضور داشته باشند تا دین و انقلاب اسلامی تداوم پیدا کند./1323/پ۲۰۲/ق