شناسهٔ خبر: 23621518 - سرویس استانی
منبع: راه دانا | لینک خبر

رئیس مرکز بهداشت شهرضا خبرداد؛

معدوم سازی یک هزار و ۹۰۰ کیلوگرم انواع موادغذایی فاسد در شهرضا/ برپایی جلسات آموزش همگانی تغذیه در مراکز بهداشتی و مساجد شهرستان

رئیس مرکز بهداشت شهرضا گفت: بیش از یک هزار و ۹۰۰ کیلوگرم انواع موادغذایی فاسد، تاریخ گذشته وغیرمجاز در سه ماهه گذشته در شهرستان معدوم سازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛حجت الله موسوی عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده در شبکه بهداشت شهرضا، اظهار کرد: کارشناس  مسئول واحد گسترش  مرکز بهداشت شهرضا و کارشناس بیمه سلامت  شهرستان از نحوه ارائه خدمات پزشک خانواده در روستای امین آباد در هفته جاری بازدید کردند.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با اشاره به بازدید معاون فنی و کارشناسان واحدهای فنی مرکز بهداشت استان از روند اجرای برنامه ها و فعالیتهای واحدهای فنی و ستادی مرکز بهداشت شهرضا، تصریح کرد: این بازدید با حضور کارشناسان مرکز بهداشت استان در واحدهای ستادی شهرستان انجام شد و مسئولان استانی در این بازدید به بررسی و پایش برنامه ها پرداختند.

وی ادامه داد: مدیرشبکه بهداشت شهرضا در این جلسه مطالبی پیرامون برنامه ها و عملکرد شبکه شهرضا بیان کرد و درادامه کارشناسان مرکز بهداشت استان نتیجه پایش واحد مربوطه را ارائه کردند.

موسوی خبر از برگزاری جلسه آموزشی پیشگیری از بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در روستای مهیار داد و گفت: این جلسه با حضور والدین روستا و مراجعین خانه بهداشت مهیار با همکاری بهورزان این خانه بهداشت و رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان برگزارشد.

بررسی آخرین وضعیت بیماری آنفلوآنزا در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان

رئیس مرکز بهداشت شهرضا با اشاره به برگزاری هشتمین کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان، عنوان کرد: در این جلسه در کنار ارائه گزارش پیرامون فعالیت های صورت گرفته،  گزارش وضعیت بیماری آنفلوآنزای  فصلی و آنفلوآنزای پرندگان،  بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه صحیح و بیان انتظارات از ادارات دولتی برای مشارکت در اجرای برنامه هاانجام شد.

وی خبر از برگزاری جلسه آموزشی اهمیت تغذیه صحیح در پیشگیری و کنترل چاقی در شهرستان داد و گفت: این جلسه تحت عنوان جشنواره غذای سالم در مسجد محمد رسول الله محله شهید چاووشی با حضور بانوان، رابطان ومراقبان سلامت برگزار شد.

معدوم سازی بیش از یک هزار و 900 کیلوگرم انواع موادغذایی فاسد در شهرستان

موسوی در رابطه با میزان معدوم سازی موادغذایی فاسد در سطح شهرستان، اظهار کرد: بیش از یک هزار و 900 کیلوگرم انواع موادغذایی فاسد، تاریخ گذشته وغیرمجاز در سه ماهه گذشته در شهرستان معدوم سازی شده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرضا  با اشاره به اقدامات کارشناسان واحد مهندسی بهداشت محیط شبکه بهداشت شهرضا برای ارتقاء سطح سلامت در جامعه، عنوان کرد: کارشناسان این واحد برای کنترل سلامت و کیفیت مواد غذایی مصرفی شهروندان در طول سه ماه گذشته با نمونه برداری بیش از 250 مورد انواع مواد غذایی نسبت به کنترل این اقلام اقدام و با ارسال نمونه ها  به آزمایشگاه و پیگیری نتیجه تا حصول اطمینان از سلامت مواد غذایی، با متخلفان برخورد کرده اند .

اپلیکیشن های تبلیغ شده در پیامک ها هیچ ارتباطی با واحدهای دانشگاه علوم پزشکی ندارد

رئیس مرکز بهداشت شهرضا در رابطه با پیامک هایی که تحت عنوان نصب اپلیکیشن مرتبط با پرونده سلامت برای شهروندان ارسال شده است، تصریح کرد: این اپلیکیشن ها هیچ ارتباطی با سیستم ارائه دهنده خدمات تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ندارد و نصب و بارگزاری اطلاعات سلامت در این نرم افزار در کنار ایجاد هزینه زمینه سواستفاده از اطلاعات شخصی شهروندان را نیز فراهم می کند.

وی با اشاره به برگزاری کارگروه بهداشت در حوادث غیر مترقبه و پدافند غیرعامل در شهرستان، تصریح کرد: ششمین کمیته بیمه سلامت و بررسی عملکرد پزشک خانواده در مراکزروستایی، خانه های بهداشت و شهر زیر بیست هزار نفر  با حضور  ریاست و کارشناس بیمه سلامت شهرستان، معاون بهداشتی، کارشناس مسئول گسترش، نماینده فرمانداری و نماینده بیمارستان حضرت امیرالمومنین (ع) برگزار شد که در آن ضمن بررسی وضعیت ارائه خدمات در خانه های بهداشت و مراکز سلامت در روستاها، شهر زیر بیست هزار نفر و بیمارستان شهرستان، نتیجه پایش کارشناس اداره بیمه سلامت ارائه و پس از بحث و تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد

برپایی جلسات آموزش همگانی تغذیه در مراکز بهداشتی و مساجد شهرستان

موسوی برگزاری جلسات آموزشی در زمینه تغذیه سالم را یکی دیگر از اقدامات شبکه بهداشت در هفته گذشته دانست و گفت: به مناسبت بسیج ملی آموزش همگانی تغذیه با موضوعات اهمیت تغذیه صحیح و جایگاه پایگاه تغذیه سالم در مدارس جلسه آموزشی پیشگیری از چاقی برای والدین مدارس ام البنین و شاهمندی شهرک طالقانی به همت کارشناس تغذیه مرکز ارائه خدمات جامع سلامت شهرک طالقانی برگزار شد .

رئیس مرکز بهداشت شهرضا ادامه داد: همچنین این جلسه در مسجد و حسینیه روستای امین آباد نیز برگزارشد که مطالبی پیرامون بیماری های غیرواگیر بیان شد و میزان قند بیماران دیابتی و فشار خون و چربی خون مراجعان توسط بهورزان اندازه گیری شد .

وی از دیگر اقدامات به منظوربسیج  آموزش همگانی تغذیه را صرف صبحانه سالم در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرضا عنوان کرد و گفت: متخصصان اورتوپدی در این جلسه مطالبی در خصوص فیزیولوژی بدن و عوارض عدم تحرک بدنی و بیماری های مربوطه ارائه کردند.

موسوی تصریح کرد: ارائه مطالبی پیرامون نقش تغذیه در سلامتی و تحرک بدنی و همچنین آموزش حرکات اصلاحی و اهدای جوایز به نفرات برتر مسابقات ورزشی از دگر برنامه های این همایش بود.

انتهای پیام/