شناسهٔ خبر: 23563184 - سرویس اقتصادی
منبع: تسنیم | لینک خبر

استان مرکزی رتبه هفتم کشوری را در نرخ اعتیاد دارد ‌

R41371/P1377/S6,73/CT11

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: استان مرکزی رتبه هفتم کشوری را در نرخ اعتیاد دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، نبی‌الله شاه‌محمدی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اراک با اشاره به موقعیت استان مرکزی در زمینه نرخ اعتیاداظهار داشت: استان مرکزی در سال 94 در ردیف 22 کشور قرار داشته که طبق بررسی‌های انجام شده درحال حاضر استان در رتبه هفتم قرار گرفته است.

وی افزود: عوامل بسیاری سبب کاهش رتبه استان در این زمینه شده که عبارت از مهاجر‌پذیری از استان‌های دیگر، مسئله محورهای مواصلاتی و غیره است، کاهش و پیشگیری از اعتیاد نیازمند اطلاع‌رسانی و همکاری همه جانبه از سوی مسئولان و رسانه‌ها و خیران است.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به دستور کار این شورا گفت: دستور کار هفتمین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان اراک عبارت از آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد در مرکز بهداشت استان، عملکرد موضوع درمان مرکز معاونت درمان استان، امنیت پیرامونی مراکز آموزشی است.

شاه‌محمدی تصریح کرد: در ارتباط با موضوع درمان در حوزه مرکز معاونت درمان تاکید شد که در تمامی مراکز آموزشی اعم از دانشگاه‌های سطح شهرستان، مسئله آموزش دانشجویان جدیدالورود در زمینه پیشگیری از اعتیاد به‌صورت جدی مورد توجه قرار گیرد و در زمینه امنیت پیرامونی مراکز آموزشی هم مقرر شد که نیروی انتظامی تا شعاع 500 متری مراکز آموزشی را در نظر داشته باشد تا خطری دانش‌آموزان و دانشجویان را تهدید نکند.

وی خاطرنشان کرد: در ارتباط با جمعیت ان ای و انجمن معتادان گمنام هم مسئولان باید همکاری لازم را با آنها داشته‌ باشند زیرا این انجمن‌ها تصدی‌گری دولت را کم می‌کنند و لازم است که تمامی دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را در زمینه پیشگیری و درمان اعتیاد داشته باشند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی بیان کرد: مسئله دیگر که در این جلسه مطرح شد بحث توانمندسازی دانش‌آموزان بود که مسئولان آموزش و پرورش موظف هستند نسبت به ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند این مهم را پیگیری کرده و در این زمینه اقدامات ویژه‌ای انجام دهند که البته به تمام مراکز آموزشی از جمله مهدهای کودک‌‌ و پیش‌دبستانی‌ها هم این امر ابلاغ شده است.

انتهای پیام/