شناسهٔ خبر: 23561640 - سرویس بین‌الملل
منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

دستاوردهای ترامپ در کاخ سفید به زبان آمار

سال اول ریاست جمهوری دونالد ترامپ یکی از جنجالی‌ترین سال‌ها برای کشور آمریکا بود و برخی آمار و ارقام خبرساز در این سال به چشم می‌خورد که از جمله آنها درصد پایین محبوبیت دونالد ترامپ در میان مردم کشورش است.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین /بعد از اولین سال ریاست جمهوری دونالد ترامپ اکنون ذکر یکسری آمار و ارقام درمورد این سال خالی از لطف نیست.

دونالد ترامپ در پایان اولین سال ریاست جمهوری خود براساس نظرسنجی موسسه گالوپ از محبوبیت ۳۷ درصدی برخوردار است که پایین‌ترین میزان محبوبیت برای یک رئیس‌جمهور در تاریخ آمریکا بعد از اولین سال ریاست جمهوری محسوب می‌شود.

این در حالی است که طبق نظرسنجی این موسسه باراک اوباما، جورج دبلیو بوش و بیل کلینتون روسای جمهور پیشین هر یک در آخرین سال ریاست جمهوری خود به ترتیب درصد محبوبیت ۵۰ درصدی، ۸۳ درصدی و ۵۴ درصدی داشته‌اند.

در عین حال دونالد ترامپ در طول این سال ۱۱۳ لایحه را با امضای خود تبدیل به قانون کرد در حالی که باراک اوباما در اولین سال ریاست جمهوری خود ۱۲۴ لایحه را تبدیل به قانون کرد.

رکورد زنی در امضای دستورات اجرایی
همچنین ترامپ از زمان رسیدن به ریاست جمهوری تاکنون ۵۸ دستور اجرایی را امضا کرده است.

در مقام مقایسه باراک اوباما در اولین سال ریاست جمهوری‌اش ۴۱ دستور اجرایی و جورج دبلیو بوش نیز در این سال ۵۶ دستور اجرایی را امضا کرد.

تعداد ۵۸ دستور اجرایی امضا شده از سوی ترامپ او را یک رکوردار در این زمینه ساخته است.

ترامپ در عین حال از زمان رسیدن به ریاست جمهوری به ۱۴ کشور جهان سفر کرد. از جمله این کشورها عبارتند از چین، ژاپن، کره‌ جنوبی، آلمان و فرانسه اما آنچه که جالب توجه است این است که انگلیس به عنوان نزدیک‌ترین هم‌پیمان آمریکا در این فهرست حضور ندارد. این در حالی است که اوباما در اولین سال ریاست جمهوری‌اش به ۲۱ کشور مختلف از جمله بریتانیا سفر کرده بود.

ترامپ ۱۲۰ روز بعد از آغاز ریاست جمهوری‌اش اولین سفر خارجی خود را آن هم به عربستان انجام داد. او در تاریخ ۲۰ مه ۲۰۱۷ به ریاض رفت و با ملک سلمان، پادشاه عربستان دیدار کرد. اما اولین سفر خارجی باراک اوباما ۳۰ روز بعد از آغاز ریاست جمهوری او انجام شد و اولین سفر او نیز به کانادا بود.

ترامپ به رئیس‌جمهور توئیت‌باز مشهور شده اما در این مدت او تنها دو بار با اکانت رسمی رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتر (@POTUS) توئیت کرد در حالی که اغلب با اکانت شخصی‌اش (@realDonaldTrump) توئیت‌های جنجالی بسیاری را فرستاد.

این در حالی است که اوباما در آخرین سال ریاست جمهوری‌اش ۱۳۹ بار با اکانت رسمی رئیس‌جمهور آمریکا توئیت فرستاد.

در عین حال ترامپ از زمانی که رئیس‌جمهور شده است تاکنون میزبان یک سفر رسمی از سوی هیچ یک از رهبران جهان نبوده اما اوباما در اولین سال ریاست جمهوری‌اش میزبان سفر رسمی یک رهبر خارجی یعنی مانموهان سینگ، نخست وزیر سابق هند از ۲۳ تا ۲۵ نوامبر ۲۰۰۹ بود. / ایسنا