شناسهٔ خبر: 23561584 - سرویس استانی
منبع: رسا | لینک خبر

دبیر ستاد اقامه نماز استان خوزستان:

جنایت ها و خیانت های پهلوی به نسل امروز گفته شود

دبیر ستاد اقامه نماز استان خوزستان با بیان این که جنایت ها و خیانت های پهلوی باید به نسل امروز گفته شود، گفت: عده ای درک درستی از انقلاب اسلامی ندارند از این رو باید وقایع دوران انقلاب را بیان کنیم.

صاحب‌خبر -

سید موسی بلادیان، دبیر بنیاد بین ‌المللی غدیر در خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه چهارشنبه سیاه یک روز پس از فرار شاه صورت گرفت، ابراز داشت: در چهارشنبه 27 دی ماه مردم شادی کنان به خیابان ها آمده و در حسینیه اعظم تجمع کردند و آیت الله خزعلی سخنرانی پرشور و حماسی ایراد کرد.

دبیر بنیاد بین ‌المللی غدیر در خوزستان با بیان اینکه آیات موسوی جزایری و شفیعی با صدور اعلامیه ای مردم را به حفظ نظم و پشیتبانی از انقلاب دفاع کردند، افزود: اکثر علمای آن زمان از قبیل آیات موسوی جزایری، شفیعی، موسوی بهبهانی، کاظم مرعشی و ابوالقاسم انصاری چنین اعلامیه ای را امضا کردند که محتوای آن دعوت مردم به نظم، پرهیز از تخریب اماکن عمومی، یاری مظلومان و دیگر سفارشات اسلامی بود که مردم از صدور چنین بیانیه ای بسیار خوشحال شدند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان خوزستان با بیان اینکه نزدیک به 15 هزار نفر نخست در دبیرستان پروین اعتصامی به نشانه پشتیبانی از انقلاب اسلامی و دعا برای ورود امام به کشور تجمع کردند، اظهار داشت: مردم در حسینیه اعظم نیز تجمع کردند و ذره ای به اموال عمومی دست درازی نکرده و حتی به طرفداران شاه حمله نکردند اما پیش از ظهر 27 دی ماه سال 57 نظامیان طرفدار شاه در خیابان های اصلی اهواز تظاهرات و حمایت شان را از شاه اعلام کردند.

این مقام مسؤول بیان کرد: نیروهای نظامی بی جهت و بی هدف به سوی مردم تیراندازی و ده ها نفر را شهید و مجروح کردند؛ نظامیان افراد حاضر در حسینیه اعظم و دانشگاه جندی شاپور را بسیار اذیت کرده و به خیابان نادری و امام(پهلوی آن زمان) هجوم آورده و حدود صد نفر را کشته و یا زخمی کردند.

بلادیان گفت: خوب یادم می آید که 22 شهید آن روز جوان بودند و حتی جنازه کودک 6 ساله را در میان شهدا مشاهده کردم ضمن اینکه 80 نفر مجروح شدند حال آنکه تنها جرم شان حمایت از امام خمینی(ره) و حرکت پشت سر علما و روحانیان بود و جالب تر آن که حتی تعرضی نسبت به نظامی ها نداشتند.

وی با بیان اینکه انتشار اسامی شهدا و مجروحین مردم را به شدت از رژیم پهلوی ناراحت کرد، عنوان کرد: تظاهرات و نفرین های مردم پس از این واقعه شدت یافت و جنایت چهارشنبه سیاه نه تنها برای حکومت پهلوی سود نداشت بلکه سبب افزایش نفرت مؤمنان و دعا برای نابودی چنین رژیمی شد.

دبیر بنیاد بین ‌المللی غدیر در خوزستان با اشاره به اینکه 15 روز پس از چهارشنبه سیاه اهواز شاهد ورود شرافتمندانه و شجاعانه امام به کشور بودیم، افزود: عده ای درک درستی از انقلاب اسلامی ندارند؛ از این رو باید برای امروزی ها وقایع دوران انقلاب اسلامی و وضعیت کشور را بیان کنیم، باید به نسل امروزی بگوییم که شاه مملکت به عنوان یک نوکر و برده آمریکا و انگلیس بود و ایران در آن زمان به جزیره آرامشی برای عیاشی و رقص و پایکوبی تبدیل شده بود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان خوزستان با بیان اینکه امروزه زیر بار هیچ کشوری نیستیم، تصریح کرد: در دوران پهلوی 50 هزار آمریکایی به عنوان مستشار در کشورمان حضور داشتند که با تصویب قانون کاپیتولاسیون، دادگاه های ایران حق محاکمه آنها را در برابر انجام هرگونه جنایت ندارند.

این مقام مسؤول ادامه داد: در دوران پهلوی اراده ای نداشته و ذلیل به تمام معنا بودیم، رضا شاه را انگلیسی ها بر تخت قدرت نشاندند و خودشان برداشته و به جزیره موریس تبعید کردند.

وی با اشاره به اینکه امروزه هیچ کشوری حق تعرض به ایران را ندارد، خاطرنشان شد: امروزه ایران افزون بر حفظ خودش، کشورهایی همچون عراق و سوریه را نجات می دهد و به واقع وضع امروزی ما قابل مقایسه با دوران شاه ملعون نبود.

دبیر بنیاد بین ‌المللی غدیر در خوزستان با بیان اینکه جوان امروزی تسلط سرباز آمریکایی بر ناموس مان را در دوران رژیم شاه ندیده است، اظهار داشت: همین ندیدن ها سبب شده که شعارهایی را در فضای مجازی و اعتراضات به حمایت از رژیم پهلوی سر دهند؛ از این رو وضعیت پیشین را باید شرح دهند تا واقعیت دوران پهلوی روشن شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان خوزستان با بیان اینکه برخی در اغتشاشات اخیر شعارهایی را درباره رضاشاه سر داده و خواهان او شدند، افزود: رضاشاه همان کسی است که انگلیسی ها او را بر تخت نشانده و پس از اجرای فرامین شان از قبیل کشیدن خط راه آهن که به واقع از پل ملت بود، از تخت حکومت به زیر کشاندند اما متأسفانه بسیار کم به این امور اشاره می شود.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه رضاشاه ملت را به آمریکایی ها و انگلیسی ها فروخت، گفت: امروزه با وجود گرانی و بیکاری اما برده دیگران نیستیم و سر و صدا و توطئه چینی های آمریکا به خاطر ایستادگی ما است که نسل جوان باید آگاه شود.

بلادیان با بیان اینکه در زمان رژیم پهلوی انتخابات برگزار نشد، اظهار داشت: در زمان رژیم پهلوی شعارمان این بود که نان خشک می خوریم اما نجات پیدا کنیم.

دبیر ستاد اقامه نماز استان خوزستان در پایان گفت: سوءاستفاده از موقعیت موجود، حقوق های نجومی، رانت خواری و خیانت به نظام اسلامی به ما ضربه خواهند زد./9456/ت303/ب1